صفحه اصلی / سرخط خبرها / رایزنی رحمانی در نیمه دوم آذرماه با ۴ کشور
رایزنی رحمانی در نیمه دوم آذرماه با ۴ کشور

رایزنی رحمانی در نیمه دوم آذرماه با ۴ کشور

کسب و کار نیوز-رهبر معظم انقلاب در اجتماع زائران و مجاوران حرم مطهر رضوی در نخستین روز سال ۹۷ فرمودند: "وسعتِ سرزمینِ کشورِ ما و همسایگی با آبهای بین‌المللیِ آزاد، از فرصتهای این کشور است؛ ما از اینها به‌طورکامل استفاده نمیکنیم؛ یکی از دو حاشیه‌ی خلیج فارس متعلّق به ما است، بخش عمده‌ای از دریای عمان متعلّق به ما است. همسایگان متعدّد؛ با پانزده کشور ما همسایه هستیم و این یک امکان و یک ظرفیّت بسیار مهم برای کشور است. کشور ما از لحاظ جغرافیایی در جای حسّاسی قرار گرفته است؛ نقطه‌ی اتّصال شرق و غرب و شمال و جنوب است و این از لحاظ جغرافیایی مهم است."

به گزارش کسب و کار نیوز، بیانات رهبری نقشه‌ی راه دیپلماسی اقتصادی کشور است، راهبردی که همه ارکان نظام باید برای تحقق آن تلاش کنند تا از توانمندی‌های کشورمان به بهترین نحو استفاده شود و مسیری مطمئن برای دسترسی به توسعه اقتصادی و صنعتی کشور هموار شود.

با توجه به این تاکیدات و لزوم ارتقای مناسبات تجاری در راستای گسترش همکاری های اقتصادی با کشورهای منظقه بویژه همسایگان کشورمان ؛ رضا رحمانی وزیر صمت دیروز سیزدهم آذرماه میزبان شاهین مصطفی اف معاون نخست وزیر جمهوری آدربایجان و هیات عالیرتبه اقتصادی این کشور بود و ۲ طرف برای دستیابی به توافق فهرست کالاهای ترجیحی و ایجاد شهرک صنعتی ۲ کشور گفتگو کردند تا نتیجه این مذاکرات در قالب تفاهم نامه همزمان با سفر رییس جمهور آذربایجان به ایران امضا و نهایی شود.

رحمانی همچنین عصر دیروز میزبان وزیر اقتصاد قرقیزستان بود و دو طرف در این دیدار بر تسهیل شرایط تجاری و گسترش مناسبات اقتصادی ایران و قرقیزستان تاکید کردند.

علی بن مسعود السنیدی وزیر تجارت و صنعت عمان و هیات عالیرتبه تجاری این کشور مهمانان بعدی وزارت صمت هستند که روز شنبه هفدهم آذرماه در قالب کمیسیون مشترک تجاری ایران و عمان با رضا رحمانی دیدار و گفتگو خواهند کرد و چند تفاهم نامه همکاری هم امضا خواهد شد.

وزیر صمت همچنین روزهای پایانی هفته آینده برای شرکت در کمیسیون مشترک اقتصادی ایران و ازبکستان به تاشکند سفر خواهد کرد و کارشناسان اقتصادی معتقدند با توجه به پیشینه مذاکرات ۲ کشور این کمیسیون دستاوردهای خوبی برای کشور در حوزه اقتصادی و صنعتی خواهد داشت.
بدیهی است در شرایط فعلی‌ و با توجه به محدودیت‌های بین المللی ناشی از تحریم‌های ظالمانه دشمنان انقلاب، این مذاکرات و حصول توافق بسیار ارزشمند خواهد بود آن هم با لحاظ این نکته که در همه گفتگوها بر استفاده از توان داخلی و ظرفیت های کشورمان تاکید می شود.

همچنین مطالعه کنید:

تامین مالی ۳۵۰ همتی از طریق ابزارهای تأمین مالی زنجیره‌­ای در سال ۱۴۰۳

به گزارش کسب و کار نیوز، این بانک در راستای مأموریت خود مبنی بر تنظیم …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.