صفحه اصلی / سرخط خبرها / توجه به بخش تولید موجب فقرزدایی می‌شود
توجه به بخش تولید موجب فقرزدایی می‌شود

وزیر صنعت،معدن و تجارت:

توجه به بخش تولید موجب فقرزدایی می‌شود

کسب و کار نیوز-وزیر صنعت، معدن و تجارت گفت: توجه به بخش تولید علاوه بر اشتغال، در زدودن آثار فقر، معیشت عمومی، رفع معضلات بانکی و احیای ارزش پول ملی تاثیر مستقیم دارد.

به گزارش کسب و کار نیوز به نقل از ایرنا، رضا رحمانی، در پیامی که به مناسبت افتتاح نخستین نمایشگاه فرصت‌های ساخت داخل و رونق تولید در شیراز ارسال کرد افزود: امروز به وجود همه صنعتگران به ویژه فعالان استان پهناور فارس که در جهت تامین ساخت داخل گام برمی‌دارند به خود می بالیم و وزارت صمت هم از هیچگونه تلاش و همکاری دریغ نخواهد کرد.

وی ادامه داد: امروز نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران در جایگاهی رفیع، استوار و مستحکم قرار گرفته و به لطف خداوند متعال، رهنمودهای رهبر معظم انقلاب و تلاش و کوشش فعلان اقتصادی در جای جای ایران اسلامی خصوصا تلاشگران استان فارس در حوزه های صنعت، معدن و تجارت با تلاشی مثال زدنی و جهادگونه در حوزه ساخت داخل و رونق تولید در حال ثمر دادن است.

او اظهار داشت: از ثمرات تعمیق ساخت داخل تحقق عملی رونق تولید و آبادانی، توسعه کشور و ایجاد اشتغال پایدار برای جوانان این مرز و بوم است چرا که تحریم‌ها یک اراده واحد برای حل مشکلات کشور به وجود آورده و در همین مسیر است که می‌توانیم از تحریم‌ها فرصت بسازیم.

وزیر صنعت، معدن و تجارت در این پیام ضمن قدردانی از تلاش‌ها و همکاری‌های استاندار فارس، امام جمعه شیراز، نمایندگان استان در مجلس و فعالان اقتصادی این استان نوشت:‌اولین نمایشگاه بزرگ فرصت‌های ساخت داخل و رونق تولید در استان فارس یک فرصت کم‌نظیر برای نمایش توان و اقتدار تولید و معرفی نیازمندی‌ها است.

پیگیری پروژه نهضت ساخت داخل

معاون وزیر صنعت، معدن و تجارت در امور صنایع شامگاه چهارشنبه در آیین گشایش نخستین نمایشگاه فرصت های ساخت داخل و رونق تولید که در شیراز برگزار شد گفت: ما در این وزارتخانه امسال پروژه‌ای به نام نهضت ساخت داخل را در جهت تعمیق و توسعه رونق تولید پیگیری می‌کنیم.

مهدی صادقی نیارکی افزود: اولین هدف ما از این اقدام دستیابی به استقلال و خوداتکایی صنعتی است.

وی ادامه داد: تقویت و توسعه اقتصاد دانش بنیان، عمق بخشی به ساخت داخل، تغییر رویکرد صنعتی کشور از مونتاژکاری به نوآوری، زمینه سازی برای تقویت و توسعه درون‌زایی و برون‌گرایی در بخش‌های تولیدی، مدیریت واردات، فعال‌سازی و به کارگیری ظرفیت‌های کشور در بخش‌های پژوهشی، طراحی و مدیریت پروژه و سیاست های تولیدی کشور از دیگر اهداف اجرای این پروژه است.

او اظهار داشت: بر اساس هدفگذاری انجام شده اگر تا پایان سال ۱۴۰۰ بتوانیم از ۳۰ میلیارد دلار واردات کشور که مرتبط با مواد اولیه، اجزاء، تجهزات و قطعات است با یک برنامه منسجم بر اساس رشته فعالیت‌ها ۱۰ میلیارد دلار را داخلی‌سازی کنیم نیازمدن سرمایه‌گذاری حدود چهار میلیارد دلاری هستیم یعنی اگر منابع کشور یک بار صرف طراحی و توسعه ساخت داخل شود سالانه ۱۰ میلیارد دلار صرفه‌جویی ارزی می‌شود.

صادقی نیارکی گفت: امیدواریم سیاست‌های پولی و بانکی کشور بتواند در جهت تعمیق ساخت داخل قدم بردارد و کشور را به خوداتکایی، خودکفایی، استقلال صنعتی و کاهش وابستگی‌ها در صنایع راهبردی برساند.

نمایشگاه فرصت‌های ساخت داخل و رونق تولید ۱۳ آذر ۹۸ در شهرک گلستان شیراز گشایش یافت و تا شنبه ۱۶ آذرماه جاری برپا است.

همچنین مطالعه کنید:

رشد ۲۰ درصدی تخصیص اعتبارات عمرانی در سال گذشته/ بودجه ۱۴۰۳ فاقد کسری است

به گزارش کسب و کار نیوز، داود منظور در صفحه خودش در فضای مجازی نوشت: …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.