صفحه اصلی / اسلایدر / قیمت هر اونس طلا به ۱۴۷۸ دلار و ۸۱ سنت

قیمت هر اونس طلا به ۱۴۷۸ دلار و ۸۱ سنت

کسب و کار نیوز - قیمت هر اونس طلا امروز با ۰.۱ درصد افزایش به ۱۴۷۸ دلار و ۸۱ سنت رسید.

به گزارش کسب و کار نیوز،  در حالی که اظهارات رئیس‌جمهوری امریکا امیدواری به انعقاد قریب الوقوع توافق تجاری با چین را کاهش داده و موجب تقویت اشتهای سرمایه‌گذاران برای حضور در بازار طلا شده است، نرخ فلز زرد امروز در نزدیکی بالاترین رقم یک ماه گذشته در نوسان بود.

بر اساس این گزارش، نرخ هر اونس طلا امروز با ۰.۱ درصد افزایش به ۱۴۷۸ دلار و ۸۱ سنت رسید. نرخ طلا در بازار امریکا نیز امروز به ۱۴۸۴ دلار و ۶۰ سنت رسید.

روز سه شنبه و پس از آنکه ترامپ گفت ممکن است برای توافق با چین مجبور شویم تا بعد از انتخابات ریاست جمهوری امریکا در نوامبر ۲۰۲۰ منتظر بمانیم، نرخ طلا به بالاترین رقم از ۷ نوامبر تاکنون رسید.

طلا که محلی امن برای سرمایه‌گذاری در وضعیت‌های آشفته اقتصادی و سیاسی به شمار می‌رود، از ابتدای امسال تاکنون و به دلیل جنگ تجاری میان امریکا و چین حدود ۱۵ درصد گران شده است.

اظهارات اخیر ترامپ مدت کوتاهی پس از آن بیان شده که وی تعرفه هایی را علیه واردات فولاد و آلومنیوم از برزیل و آرژانتین وضع کرده است.

جفری هالی، تحلیلگر بازار طلا در موسسه اوآندا در این باره گفت: «گفته‌های ترامپ مبنی بر احتمال به تاخیر افتادن توافق تجاری تا یک سال آینده و تصویب دومین لایحه مرتبط با چین در مجلس نمایندگان امریکا می‌تواند نگرانی‌ها در مورد وضعیت جنگ تجاری را تشدید کند، زیرا این نگرانی وجود دارد که چین از هرگونه مذاکره تجاری‌ای خارج شود.»

مجلس نمایندگان امریکا لایحه‌ای را به تصویب رسانده که واشنگتن را ملزم می‌سازد تا موضع شدیدتری در قبال آنچه سرکوب مسلمانان ایغوری توسط پکن خوانده اتخاذ کند. سرمایه‌گذاران نگران‌اند این مصوبه موجب وخیم تر شدن روابط تجاری بین دو کشور شود.

همچنین مطالعه کنید:

رشد ۲۰ درصدی تخصیص اعتبارات عمرانی در سال گذشته/ بودجه ۱۴۰۳ فاقد کسری است

به گزارش کسب و کار نیوز، داود منظور در صفحه خودش در فضای مجازی نوشت: …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.