صفحه اصلی / استان ها / اجرای عملیات بیولوژیکی در سه هزار و ۱۴۷ هکتار از اراضی استان
اجرای عملیات بیولوژیکی در سه هزار و ۱۴۷ هکتار از اراضی استان

کردستان؛

اجرای عملیات بیولوژیکی در سه هزار و ۱۴۷ هکتار از اراضی استان

کسب و کار نیوز:سطح مصوب برای اجرای عملیات بيولوژيکي سه هزار و ۷۴۶ هکتار است که تاکنون در سه هزار و ۱۴۷ هکتار این طرح اجرایی شده است.

به گزارش کسب و کار نیوز به نقل از خبرگزاری صدا و سیما,مرکز کردستان ، رئیس اداره مرتع و امور بیابان اداره کل منابع طبیعی و آبخیزداری کردستان گفت  :  اجرای عملیات بیولوژیک مراتع استان از محل اعتبارات صندوق توسعه ملی و طرح بوم سازگان زاگرس اجرا و بطور متوسط ۸۴ درصد پیشرفت فیزیکی دارد.
بختیار مرادی افزود : سطح مصوب عملیات‌های بیولوژیک آبخیزداری در این استان به ترتیب شامل بذرپاشی یک هزار و ۶۱۸ هکتار با پیشرفت فیزیکی ۱۰۰ درصد ، کپه‌کاری یک هزار و ۵۳۹ هکتار با پیشرفت فیزیکی ۶۹ درصد و بذرکاری ۵۸۹ هکتار با پیشرفت فیزیکی ۷۹ درصد است.
رئیس اداره مرتع و امور بیابان اداره کل منابع طبیعی و آبخیزداری کردستان افزود : عملیات بیولوژیک آبخیزداری در این استان شامل کپه کاری ، بذرکاری و بذرپاشی ، قرق مراتع و تبدیل دیم زار‌های کم بازده به علوفه زار است.
مرادی گفت : از گونه‌های اسپرس ، یونجه ، پروتریوم ، آگروپاپیرون ، چاودار وحشی ، جاشیر ، کما ، آویشن ختمی و کاسنی در اراضی ملی استان استفاده می‌شود و تعداد ۹۲ دستگاه آبشخور نیز در روستا‌های دارای طرح مرتعداری و واجد مطالعات آبخیزداری تولید و توزیع شده است.
رئیس اداره مرتع و امور بیابان اداره کل منابع طبیعی و آبخیزداری کردستان افزود : از اهداف این طرح‌ها افزایش تولید علوفه ، کاهش رواناب ، حفاظت خاک ، تقویت سفره‌های آب زیرزمینی و در نهایت تقویت پوشش گیاهی است.

همچنین مطالعه کنید:

رویکرد دولت سیزدهم توسعه بخش تعاون است/ تحقق شعار سال با رونق تعاونی‌ها

به گزارش کسب و کار نیوز ، «حامد ویس کرمی»، معاون امور تعاون وزارت تعاون، …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.