صفحه اصلی / استان ها / مدرن سازی گلخانه های استان مرکزی
مدرن سازی گلخانه های استان مرکزی

مدرن سازی گلخانه های استان مرکزی

کسب و کار نیوز:به منظور کاهش مصرف آب و افزایش کیفیت محصول ، گلخانه‌های استان مرکزی مدرن سازی و به روز رسانی می شوند.

به گزارش کسب و کار نیوز به نقل از خبرگزاری صدا و سیما, مرکز اراک ؛ مدیر باغبانی سازمان جهاد کشاورزی استان مرکزی ، انتقال کشت سبزی و صیفی از محیط باز به محیط‌های بسته و گلخانه‌ای از برنامه‌های اولویت‌دار وزارت‌جهاد کشاورزی در سال جاری عنوان کرد و گفت : بر این اساس در راستای بهره گیری از شیوه‌های نوین در کشت‌های گلخانه‌ای ۱۴ نفر تولیدکنندگان بخش خصوصی و تعدادی از مدیران و کارشناسان جهادکشاورزی، استانداری، سازمان برنامه و بودجه، اتاق بازرگانی و سازمان نظام مهندسی جهاد کشاورزی استان مرکزی به تبریز اعزام شدند.

زارعی افزود : اعزام این افراد به منظور ، آشنایی تولیدکنندگان استان مرکزی با گلخانه‌های مدرن و به روز منطقه جلفای استان آذربایجان شرقی و سرمایه گذاری و انتقال تکنولوژی این گلخانه‌ها به استان مرکزی انجام شده است.

وی گفت: اعزام این تیم به منظور به روزرسانی گلخانه های استان مرکزی ، افزایش تولید در واحد سطح، کاهش مصرف آب و افزایش بهره‌وری انجام شده است.

مدیر باغبانی سازمان جهاد کشاورزی استان مرکزی افزود: ایجاد گلخانه‌های پیشرفته و به روز در استان علاوه بر افزایش تولید و کاهش مصرف آب ، زمینه تولید محصول باکیفیت و صادرات محصولات کشاورزی از استان مرکزی به خارج از کشور را به همراه دارد.

استان مرکزی با ۹۰ هزار بهره بردار جزو ۱۰ استان برتر کشور در بخش کشاورزی است.
۶۷۰ هزار هکتار اراضی باغی و کشاورزی در استان مرکزی وجود دارد که یک و ۲ دهم درصد تولیدات کشاورزی مازاد بر نیاز استان به سایر مناطق ارسال می شود.

همچنین مطالعه کنید:

صادرات زنجیره آهن و فولاد افزایش یافت

به گزارش کسب و کار نیوز ، طبق آمار انجمن تولیدکنندگان فولاد ایران، از ابتدای …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.