صفحه اصلی / سیاسی / بین الملل / قطعنامه سازمان ملل: اسرائیل باید از بلندی های جولان خارج شود

قطعنامه سازمان ملل: اسرائیل باید از بلندی های جولان خارج شود

کسب و کار نیوز - مجمع عمومی سازمان ملل متحد با صدور قطعنامه ای بار دیگر خواستار عقب نشینی کامل رژیم صهیونیستی از بلندی های جولان اشغالی (متعلق به سوریه) شد.

به گزارش کسب و کار نیوز به نقل از ایرنا، ۹۱ عضو مجمع عمومی سازمان ملل شامگاه گذشته (سه شنبه) به این قطعنامه رای مثبت دادند و در مقابل ۶۵ کشور دیگر رای ممتنع و ۹ عضو هم با آن مخالفت کردند.

این تصمیم مجمع عمومی از رژیم صهیونیستی می خواهد تا بر اساس قطعنامه شورای امنیت از تمامی بخش های جولان خارج شود.

مجمع عمومی سازمان ملل همچنین تاکید کرد که رژیم صهیونیستی تاکنون به قطعنامه شماره ۴۹۷ شورای امنیت مبنی بر غیرقانونی و بی اساس بودن الحاق خاک جولان به اراضی اشغالی عمل نکرده است.

رژیم صهیونیستی بلندی های جولان را در جریان جنگ شش روزه با اعراب در سال ۱۹۶۷ اشغال کرد؛ «کنیست» (پارلمان رژیم صهیونیستی) در سال ۱۹۸۱ میلادی جولان را بخشی از “اسرائیل” اعلام کرد.

اعضای شورای امنیت سازمان ملل متحد نیز در سال ۱۹۸۱ میلادی با صدور قطعنامه ۴۹۷ به صورت کاملاً شفاف، حاکمیت رژیم صهیونیستی بر جولان سوریه را نپذیرفت و از تل آویو خواستند که قانون الحاق جولان را لغو کند.

«دونالد ترامپ» رییس جمهوری آمریکا نیز فروردین امسال در اقدامی خلاف مقررات بین المللی حکمی را امضا کرد که به موجب آن، ایالات متحده حاکمیت رژیم صهیونیستی بر منطقه اشغالی جولان را به رسمیت شناخت.

تصمیم دولت آمریکا با واکنش شدید جامعه جهانی و سازمان های منطقه ای و جهانی رو به رو شد.

همچنین مطالعه کنید:

رویکرد دولت سیزدهم توسعه بخش تعاون است/ تحقق شعار سال با رونق تعاونی‌ها

به گزارش کسب و کار نیوز ، «حامد ویس کرمی»، معاون امور تعاون وزارت تعاون، …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.