صفحه اصلی / اقتصادی / اقتصاد کلان / دژپسند: معادل ۵۰۰ میلیارد دلار در ایران تحت پوشش بیمه قرار دارد

دژپسند: معادل ۵۰۰ میلیارد دلار در ایران تحت پوشش بیمه قرار دارد

کسب و کار نیوز -وزیر امور اقتصادی و دارایی گفت: ۵۰۰ میلیارد دلار از بخش های مختلف در کشور تحت پوشش بیمه قرار داردو ضریب نفوذ بیمه در دولت های یازدهم و دوازدهم گسترش یافته است.

به گزارش کسب و کار نیوز به نقل از پایگاه اطلاع رسانی دولت، «فرهاد دژپسند »روز چهارشنبه در بیست و ششمین همایش ملی بیمه و توسعه افزود: صنعت بیمه نقش مهمی در اقتصاد کشور داشته و فرصت‌های گسترده‌ای را برای توسعه می تواند فراهم کند.

وزیر اقتصاد یادآورشد: روند توسعه در کشور همواره نیازمند حمایت حکومت ها بوده، اما این حمایت نمی تواند برای همیشه ادامه داشته باشد.

دژپسند افزود: صنعت بیمه می‌تواند همه منابع را از بخش‌های مختلف را به نحوی شکل دهد تا به روند توسعه و رفاه جامعه کمک کند.

وی درباره راه اندازی صندوق بیمه حوادث طبیعی گفت: دوره ای طولانی برای راه‌اندازی این صندوق طی شده است.و از اوایل دهه ۸۰ تا اوایل دهه ۹۰ پیشرفت‌ لازم را داشت، اما از اوایل دولت یازدهم اقدامات جدی برای راه اندازی این صندوق انجام شد.

دژپسند به وقوع حوادث طبیعی در ایران اشاره کرد و گفت: زمانی که حوادث طبیعی مانند سیل و زلزله رخ می‌دهد، علاوه بر مردم، دولت ها نیز دچار مشکل می‌شوندو سیل اوایل سال ۹۸ نشان داد که در مناطق برخوردار از بیمه مشکلات و دغدغه کمتری وجود داشت.

وزیر اقتصاد اضافه کرد: چنانچه صندوق بیمه حوادث طبیعی شکل بگیرد نیاز به حضور همه جانبه و پرقدرت دولت برای تامین منابع و جبران خسارت وجود نخواهد داشت و این صندوق می‌تواند به دولت کمک کرده و به مردم اطمینان خاطر دهد.

دژپسند اظهار داشت: بررسی ها نشان می دهد در دولت های یازدهم و دوازدهم ضریب نفوذ بیمه در کشور گسترش خوبی یافت و به ۲.۴ درصد رسید، اما هنوز تا هدف پیش بینی شده در برنامه ششم توسعه ( ۱۴۰۰- ۱۳۹۶ ) یعنی ۶ درصد فاصله دارد.

وزیر اقتصاد اضافه کرد: امروز از بحث های مهم در صنعت بیمه، تقویت جایگاه بخش خصوصی است که خوشبختانه در این بخش پیشرفته خوبی داشتیم و بیمه ایران به عنوان تنها بیمه دولتی در ایران شناخته شده و ۲۰ درصد از سهام بیمه البرز نیز در اختیار دولت است که در نظر داریم آن را واگذار کنیم و صنعت بیمه می‌تواند به طور کامل (به جز بیمه مرکزی) به بخش خصوصی واگذار شود.

بیست و ششمین همایش ملی بیمه و توسعه امروز با حضور رییس جمهوری، رییس کل بانک مرکزی رییس کل بیمه مرکزی و فعالان صنعت بیمه در مرکز همایش های برح میلاد برگزار شد.

همچنین مطالعه کنید:

رویکرد دولت سیزدهم توسعه بخش تعاون است/ تحقق شعار سال با رونق تعاونی‌ها

به گزارش کسب و کار نیوز ، «حامد ویس کرمی»، معاون امور تعاون وزارت تعاون، …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.