صفحه اصلی / استان ها / اصلاح روابط با درست نماز خواندن
اصلاح روابط با درست نماز خواندن

اصلاح روابط با درست نماز خواندن

کسب و کار نیوز:نماینده ولی فقیه در استان همدان گفت: نماز به انسان آرامش و سعادت می بخشد و تضمین کننده سعادت بشری در دنیا و آخرت است.

به گزارش کسب و کار نیوز به نقل از ایسنا, حجت الاسلام والمسلمین حبیب الله شعبانی موثقی امروز در چهارمین اجلاس نماز اسدآباد با محوریت «نماز و مدرسه»، اظهار کرد: انسان دارای روابط چهارگانه ارتباط با خدا، خود، دیگران و طبیعت بوده که اگر این روابط را رعایت کند به حیات طیبه خواهد رسید و در این مسیر نماز این روابط چهارگانه را برای رسیدن به سعادت و حیات تنظیم می کند.

وی با بیان اینکه اگر نماز را به درستی به جا آوریم موجب اصلاح روابط ما با دیگران خواهد بود و روابط اجتماعی ما مبتنی بر عدالت محوری قرار خواهد گرفت، خاطرنشان کرد: کسانی که در مسیر عبودیت خداوند قرار می گیرند باید نماز بخوانند و راهی به جز نماز برای آنها وجود ندارد چرا که هیچ چیز در عبودیت و بندگی کردن خداوند باریتعالی جایگزین و بدل نماز نمی شود.

شعبانی موثقی نماز را محک عبودیت و ایمان واقعی انسان به خداوند دانست و اظهار کرد: هدف اصلی بشریت در دنیا تحقق عبودیت در عالم بوده که در این راستا نماز از نقش مؤثری در تحقق و عبودیت برای خدا برخوردار بوده و جهت دهنده زندگی بشر در تمام ابعاد است.

وی با اشاره به اینکه نماز سر وقت به زندگی انسان نظم و انضباط می دهد، یادآور شد: نماز به عنوان ستون دین گزارشی از عبودیت انسان در پیشگاه خداست که در وقت نماز خواندن با محک عبودیت در پیشگاه خدا می گوییم که بنده او هستیم و در مسیر عبودیت او قرار داریم.

امام جمعه همدان با بیان اینکه به سمت قبله و کعبه نماز خواندن در اسلام نشان از جهت دار بودن عبودیت انسان دارد که در تمام زندگی انسان مؤمن جاری و ساری است، افزود: از جوانان و نوجوانان می خواهیم که هیچ گاه رشته ارتباط خود را با خدا قطع نکنند چرا که نماز موجب اصلاح، سعادت و آرامش و تضمین کننده زندگی انسان در دنیا و آخرت است.

امام جمعه اسدآباد هم با اشاره به اینکه یکی از برنامه های اسلام توجه به روح معنویت و خدا در زندگی و حیات انسان است، گفت: هر جا به نماز اول وقت و جماعت توجه ویژه ای شود قطعاً رحمت و الطاف الهی در آنجا نازل خواهد شد و این عنایات الهی همواره در سعادت زندگی آنان تأثیر خواهد گذاشت.

حجت الاسلام سیدموسی حسینی مجد نماز را موجب حل مشکلات و گره گشای مشکلات انسان در تمام مراحل زندگی دانست و تصریح کرد: از آنجا که نماز در همه امور دخالت دارد و ستون و عمود دین است، باید نسل جوان را نسبت به اهمیت این فریضه الهی آگاه کنیم.

وی یادآور شد: براساس آمار شورای سیاستگذاری ائمه جمعه میزان حضور و شرکت مردم اسدآباد در مراسم عبادی سیاسی نماز جمعه هشت درصد رشد داشته است.

فرماندار شهرستان اسدآباد هم از برگزاری صددرصدی نمازجماعت در سطح ادارات این شهرستان خبر داد و اظهار کرد: هم اکنون در تمامی اداره ها و نهادهای شهرستان نماز ظهر و عصر به جماعت اقامه می شود.

مجید درویشی همچنین با بیان اینکه در تمامی مدارس شهری و روستایی اسدآباد نماز ظهر و عصر به صورت جماعت برپاست، افزود: شهرستان اسدآباد دارای ۲۰۰ مدرسه بوده که از این تعداد ۳۵ مدرسه دارای نمازخانه بوده و در ۳۷ مدرسه نمازجماعت توسط روحانی و در مابقی مدارس نماز جماعت توسط معلمان و فرهگیان برپا می شود.

وی با اشاره به وجود۱۵۱مسجد شهری و روستایی و ۴۲ حسینیه در سطح شهر و روستای اسدآباد تصریح کرد: نماز کلیدی برای بررسی اعمال انسان در آخرت بوده و امیدواریم برگزاری این نوع اجلاس ها از نقش مؤثری در تقویت هر چه بیشتر نماز به عنوان ستون دین در جامعه باشد.

در پایان از فعالان عرصه نماز شهرستان اسدآباد تجلیل و قدردانی شد.

همچنین مطالعه کنید:

آیت الله رئیسی: تولید شرط داشتن اقتصادی مقاوم در برابر تکانه‌ها است

به گزارش کسب و کار نیوز ، آیت الله سید ابراهیم رئیسی روز پنجشنیه در …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.