صفحه اصلی / اقتصادی / بازرگانی و تجارت / وضع عوارض ۱۰۰ درصدی بر ۲.۴ میلیارد دلار کالای وارداتی از فرانسه

دولت آمریکا اعلام کرد

وضع عوارض ۱۰۰ درصدی بر ۲.۴ میلیارد دلار کالای وارداتی از فرانسه

کسب و کار نیوز - دولت آمریکا اعلام کرد در اقدامی تلافی جویانه تا ۱۰۰ درصد عوارض تنبیهی بر ۲.۴ میلیارد دلار واردات از فرانسه وضع می کند.

به گزارش کسب و کار نیوز به نقل از تسنیم به نقل از رویترز، دولت آمریکا روز دوشنبه اعلام کرد تا ۱۰۰ درصد عوارض تنبیهی بر ۲٫۴ میلیارد دلار واردات از فرانسه وضع می کند که شامل مشروبات الکلی، کیف دستی، پنیر و سایر محصولات می شود. آمریکا ادعا می کند مالیات بر خدمات جدید دیجیتال فرانسه به شرکت‌های فناوری آمریکا آسیب می رساند.

دفتر نمایندگی تجارت آمریکا اعلام کرد تحقیقات نشان می دهد مالیات فرانسه مطابق با اصول سیاست بین المللی مالیات نیست و بر برخی شرکت‌های آمریکایی تاثیر می گذارد. شرکتهای مثل گوگل، فیس بوک، اپل و آمازون.

رابرت لاینهایزر، نماینده تجاری آمریکا گفت دولت آمریکا در فکر به راه انداختن تحقیقات مشابهی در مورد مالیات بر خدمات دیجیتال استرالیا، ایتالیا و ترکیه هم هست.

وی گفت:« دفتر تجارت آمریکا بر مقابله با افزایش سیاست حمایت از تولیدات داخلی توسط کشورهای عضو اتحادیه اروپا تمرکز کرده است. این سیاست به طور ناعادلانه ای شرکت های آمریکایی را هدف قرار می‌دهد».وی در اظهاراتش هیچ اشاره‌ای به مالیات های دیجیتال در کانادا یا برلین نکرد.

دفتر تجارت آمریکا هیچ تاریخ دقیقی را برای اجرایی شدن عوارض صددرصدی بر محصولات فرانسه مشخص نکرده است.

لیست محصولاتی که آمریکا اعلام کرده، برخی کالاهایی را هدف قرار می‌دهد که از عوارض ۲۵ درصدی آمریکا طی منازعه در مورد یارانه های هواپیمایی اتحادیه اروپا معاف شده بودند.کالاهایی مثل مشروبات الکلی، کیف های دستی و محصولات آرایشی. وضع عوارض برای این کالاها به شرکت بزرگ کالاهای لوکس LVMH و شرکت آرایشی لورال آسیب می رساند.

پنیر گرویر هم از عوارض دفتر تجارت آمریکا در ماه اکتبر معاف شده بود ولی حالا در لیست عوارض صددرصدی بر محصولات فرانسوی به همراه چندین پنیر دیگر قرار دارد.

این یافته ها مورد تایید قانونگذاران آمریکا و گروه‌های صنعت فناوری این کشور است. آنها مدتهاست ادعا می‌کنند که این مالیات‌ها به طرز ناعادلانه ای شرکت های آمریکایی را هدف گرفته اند.

قبل از انتشار گزارش دفتر تجارت آمریکا یکی از مقامات فرانسه گفت:« مالیات بر سرویس های دیجیتال فرانسه شرکتهای  فناوری آمریکا را هدف قرار نداده است و ما از این مالیات بر شرکت های دیجیتال کوتاه نمی آییم».

مالیات ۳ درصدی فرانسه بر خدمات  دیجیتالی اعمال می شود که  شرکت های دارای بیش از ۲۵ میلیون یورو درآمد در فرانسه و ۷۵۰ میلیون یورو درآمد در سراسر جهان، ارائه می دهند.

همچنین مطالعه کنید:

رشد ۲۰ درصدی تخصیص اعتبارات عمرانی در سال گذشته/ بودجه ۱۴۰۳ فاقد کسری است

به گزارش کسب و کار نیوز، داود منظور در صفحه خودش در فضای مجازی نوشت: …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.