صفحه اصلی / اقتصادی / اقتصاد کلان / حذف معافیت هنرمندان در لایحه ساماندهی معافیت‌های مالیاتی پابرجاست

رئیس سازمان امور مالیاتی کشور:

حذف معافیت هنرمندان در لایحه ساماندهی معافیت‌های مالیاتی پابرجاست

کسب و کار نیوز - رئیس سازمان امور مالیاتی کشور با بیان اینکه در لایحه ساماندهی معافیت‌های مالیاتی موضوع حذف معافیت هنرمندان پابرجاست،‌گفت:‌حجم معافیت‌ها زیاد بوده و باید محدود و کاهنده شود.

به گزارش کسب و کار نیوز به نقل از فارس، امیدعلی پارسا رئیس سازمان امور مالیاتی کشور در حاشیه مراسم روز حسابدار در پاسخ به سؤال خبرنگار فارس مبنی بر اینکه آقای نوبخت گفته‌ است معافیت مالیاتی فعالیت‌های هنری و فرهنگی در لایحه بودجه سال آینده پابرجاست و تغییر نمی‌کند نظر شما درباره این موضوع چیست،‌اظهار داشت: مسئول تهیه و تنظیم بودجه سازمان برنامه و بودجه کشور است .بحث حذف معافیت فعالیت‌های هنری و فرهنگی در قالب یک لایحه مجزا دنبال می‌شود که این لایحه در مورد ساماندهی معافیت‌ها و افزایش پایه‌های مالیاتی است.

وی تأکید کرد: این لایحه کارشناسی شده و به وزارت اقتصاد رفته اینکه چه سرنوشتی پیدا می‌کند باید منتظر ماند. از نظر سازمان مالیاتی معافیت‌ها حجم زیادی دارد و باید محدود، کاهنده و مشخص باشد برای چه کاری انجام می‌شود.

وی افزود: مگر اینکه قانون‌‌گذار بخواهد به هر دلیلی بخشی را معاف کند.

رئیس سازمان امور مالیاتی کشور با بیان اینکه برای اصلاح نظام مالیاتی و تأمین منابع پایدار باید به سمت حداقل شدن معافیت‌ها برویم عنوان کرد: نمی‌توان حکم کلی برای معافیت‌ها در نظر گرفت بلکه باید به صورت دقیق و درستی باشد بخش‌هایی از فرهنگ نیاز به توجه و حمایت دارد مثل نشر و چاپ کتاب اما فعالیت‌های دیگری نیز وجود دارد که حتماً باید حذف شود.

همچنین مطالعه کنید:

رویکرد دولت سیزدهم توسعه بخش تعاون است/ تحقق شعار سال با رونق تعاونی‌ها

به گزارش کسب و کار نیوز ، «حامد ویس کرمی»، معاون امور تعاون وزارت تعاون، …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.