صفحه اصلی / اقتصادی / بازرگانی و تجارت / سخنگوی گمرک منصوب شد

سخنگوی گمرک منصوب شد

کسب و کار نیوز - سخنگوی جدید گمرک طی یک ماه 3 بار پست سازمانی عوض کرده و دست آخر در این جایگاه مشغول خدمت شده است.

به گزارش کسب و کار نیوز به نقل از فارس، مهدی میراشرفی رئیس کل گمرک طی حکمی سید روح‌الله لطیفی را به سمت سخنگوی گمرک جمهوری اسلامی ایران منصوب کرد.

لطیفی به تازگی به مجموعه گمرک پیوسته‌ است و در طول یک ماه ۳ بار پست سازمانی عوض کرده است. یک بار از سوی معاون توسعه مدیریت و منابع گمرک به عنوان معاون برنامه ریزی گمرک، و ۲در دفعات بعدی نیز از سوی رئیس کل گمرک به عنوان دبیر شورای اطلاع رسانی و دست آخر سخنگوی گمرک معرفی شده است.

تغییر پست سازمانی در ادارات با توجه به فرایندهای اداری پیچیده و زمان بر کاری بسیاری سخت و با ضوابط دشوار است و اینکه یک فرد در طول یک ماه ۳ عنوان پستی گرفته موضوعی قابل تامل است.

درباره انتخاب سخنگوی گمرک باید دقت کرد که گمرک یک سازمان تخصصی و فنی در امر تجارت بوده و با توجه به حاکم بودن قوانین متعدد‌،‌ ضوابط، دستورالعمل‌ها و بخشنامه‌های گوناگون برای تعیین سخنگو به تسلط به ضوابط گمرکی نیاز است.

در چارت سازمانی گمرک تاکنون پست «دبیر شورای اطلاع رسانی» و «سخنگو» وجود نداشته و معمولا برای وزارتخانه‌ها به دلیل گستردگی کار چنین جایگاهی متصور است. کما اینکه برای ایجاد پست و چارت جدید باید سازمان اداری و استخدامی کشور مجوز قانونی صادر کند.

همچنین مطالعه کنید:

رشد ۲۰ درصدی تخصیص اعتبارات عمرانی در سال گذشته/ بودجه ۱۴۰۳ فاقد کسری است

به گزارش کسب و کار نیوز، داود منظور در صفحه خودش در فضای مجازی نوشت: …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.