صفحه اصلی / اقتصادی / انرژی / ریاض برای تمدید توافق کاهش تولید اوپک و غیراوپک نفت تلاش می‌کند
ریاض برای تمدید توافق کاهش تولید اوپک و غیراوپک نفت تلاش می‌کند

ریاض برای تمدید توافق کاهش تولید اوپک و غیراوپک نفت تلاش می‌کند

کسب و کار نیوز:برخی مسئولان اعلام کردند که عربستان در نشست آینده اوپک برای تمدید توافق جهانی کاهش تولید نفت تلاش می‌کند.

به گزارش کسب و کار نیوز به نقل از شانا, برخی مسئولان کشورهای حاشیه خلیج فارس اعلام کردند که عربستان در نشست این هفته سازمان کشورهای صادرکننده نفت  (اوپک) و با هدف افزایش ارزش سهام شرکت آرامکو، برای جلب حمایت از تمدید توافق جهانی کاهش تولید نفت تا میانه سال ۲۰۲۰ میلادی، تلاش می‌کند.

با این همه، مذاکرات برای افزایش پایبندی به این توافق که یکی از شروط اصلی برای تشدید تلاش عربستان است، تحت‌الشعاع افزایش ناآرامی‌ها در خاورمیانه قرار گرفته است.

قرار است اوپک و متحدانش این هفته در وین، پایتخت اتریش، گردهم بیایند و درباره تمدید توافق جهانی کاهش تولید نفت بحث کنند.

به احتمال زیاد، این بحث تحت تأثیر عرضه سهام شرکت آرامکو عربستان قرار گیرد. به گفته مسئولان نفتی کشورهای حاشیه خلیج فارس، عربستان که درباره تأثیر منفی سردرگمی‌ها بر قیمت نفت نگران است، خواهان توافقی برای تمدید توافق جهانی کاهش تولید نفت حداقل تا ماه ژوئن سال ۲۰۲۰ میلادی است.

به گزارش شانا، سازمان کشورهای صادرکننده نفت و متحدانش چندی پیش (ژوئن ۲۰۱۹) تصمیم گرفتند توافق خود برای کاهش تولید روزانه یک میلیون و ۲۰۰ هزار بشکه نفت را تا پایان ماه مارس سال ۲۰۲۰ میلادی تمدید کنند.

وزیران نفت و انرژی اوپک برای شرکت در صدوهفتادوهفتمین نشست عادی این سازمان و آخرین نشست سال ۲۰۱۹ خود پنجم دسامبر (۱۴ آذرماه) در دبیرخانه دائمی این سازمان در وین گرد هم می‌آیند، همچنین هفتمین نشست مشترک وزارتی اوپک و غیراوپک ششم دسامبر (۱۵ آذرماه) در مقر دائمی این سازمان برگزار می‌شود.

هفدهمین نشست کمیته مشترک وزارتی نظارت بر توافق کاهش عرضه تولیدکنندگان اوپک و غیراوپک (JMMC) هم براساس برنامه قرار است عصر چهارم دسامبر (۱۳ آذرماه) در محل دبیرخانه اوپک در وین اتریش برگزار شود.

نشست کمیته فنی اوپک (JTC) که شرایط بازار نفت را بررسی می‌کند، قرار است بعدازظهر روز سه‌شنبه (۱۲ آذرماه) در وین برگزار شود.

همچنین مطالعه کنید:

رشد ۲۰ درصدی تخصیص اعتبارات عمرانی در سال گذشته/ بودجه ۱۴۰۳ فاقد کسری است

به گزارش کسب و کار نیوز، داود منظور در صفحه خودش در فضای مجازی نوشت: …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.