صفحه اصلی / سیاسی / دولت / دولت حمایت همه‌جانبه از افراد دارای معلولیت را مورد توجه قرار داده است

روحانی در پیامی به مناسبت روز جهانی معلولان:

دولت حمایت همه‌جانبه از افراد دارای معلولیت را مورد توجه قرار داده است

کسب و کار نیوز - رییس جمهوری در پیامی با گرامیداشت روز جهانی معلولان تاکید کرد دولت تدبیر و امید از نخستین روزهای فعالیت خود اهتمام و حمایت همه جانبه از افراد دارای معلولیت را مورد توجه قرار داده است.

 

به گزارش کسب و کار نیوز به نقل از پایگاه اطلاع رسانی ریاست جمهوری، حجت‌الاسلام والمسلمین حسن روحانی در این پیام که توسط وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی و در جمع نخبگان معلول در سازمان بهزیستی کشور قرائت شد، اظهارداشت: تلاش‌های دولت در احیا حقوق معلولان، توانمندسازی و بهره‌گیری از توانمندی‌های آنان، تنها زمانی از اثربخشی لازم برخوردار خواهد بود که مورد حمایت سایر قوا و نهادها قرار گیرد.
رییس جمهوری در این پیام افزود: از نمایندگان محترم خانه ملت و مسئولان محترم قوه قضائیه انتظار می‌رود با نگاهی حمایت‌گرایانه، فعالیت دولت و نهادهای مختلف در تحقق مفاد قوانین مرتبط با معلولان را مورد حمایت جدی خود قرار دهند و امکان اجرای سریع این قوانین را فراهم سازند تا در نتیجه این همگرایی ملی، تلفیق اجتماعی معلولان و رفع تبعیض‌های فراروی ایشان در سایه سار عدالت و فرهنگ اسلامی بیش از پیش فراهم شود.

در بخشی از این پیام آمده است: دوازدهم آذرماه، روز جهانی افراد دارای معلولیت فرصتی است گران‌بها تا با نگاهی واقع‌بینانه و نقادانه، کارنامه خود را در فراگیرسازی خدمات و مهارت‌آموزی برای افراد دارای معلولیت مرور کنیم.
رییس جمهوری خاطرنشان کرد: دولت تدبیر و امید از نخستین روزهای فعالیت خود، حمایت همه جانبه از افراد دارای معلولیت و تلاش برای حل مشکلات این عزیزان را مورد توجه قرار داده است که ابلاغ مصوبه هیأت وزیران در امور معلولان و تلاش برای حل مشکلات این عزیزان از آن جمله است و ابلاغ مصوبه هیأت وزیران در امور معلولان و تلاش برای تصویب قانون حمایت از حقوق معلولان از بارزترین اقداماتی است که در این رابطه صورت گرفته است.

در این پیام آمده است: دولت تدبیر و امید تلاش می‌کند با تأمین منابع اعتباری قانون حمایت از حقوق معلولان بستر مناسبی را جهت عملی ساختن مفاد این قانون مهیا کند.

همچنین مطالعه کنید:

رویکرد دولت سیزدهم توسعه بخش تعاون است/ تحقق شعار سال با رونق تعاونی‌ها

به گزارش کسب و کار نیوز ، «حامد ویس کرمی»، معاون امور تعاون وزارت تعاون، …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.