صفحه اصلی / استان ها / تولید ۹۰ درصد ماهی زینتی کشور در محلات
تولید ۹۰ درصد ماهی زینتی کشور در محلات

استان مرکزی

تولید ۹۰ درصد ماهی زینتی کشور در محلات

کسب و کار نیوز :۹۰ درصد ماهی زینتی کشور در استان مرکزی تولید می‌شود و شهرستان محلات در این زمینه از ظرفیت بالایی برخوردار است.

به گزارش کسب و کار نیوز به نقل از خبرگزاری صدا و سیما, مرکز اراک؛ رییس سازمان جهاد کشاورزی استان مرکزی گفت : پرورش ماهیان زینتی به علت برخورداری از قابلیت صادراتی، از ارزش افزوده بالایی برخوردار است و درآمدزایی و ارزآوری مطلوبی ایجاد می کند، بنابراین از توجیه اقتصادی برای حمایت از آن بهره مند است.

آنجفی با بیان اینکه سودآوری تولید ماهیان زینتی در صادرات آن است ، افزود : اگر پرورش دهندگان ماهی زینتی تعاونی تشکیل دهند، از این طریق می توانند در زمینه صادرات موفق عمل کنند ؛ در حال حاضر تقریبا تمام سفارش های واحدهای پرورش ماهیان زینتی محلات در استان مرکزی صادراتی بوده و به کشورهای هدف فرستاده می شود.

مدیر جهاد کشاورزی شهرستان محلات نیز گفت: عمده ترین مشکلی که تولید کنندگان ماهیان زینتی دارند، بحث تامین منابع مالی و سرمایه در گردش برای تهیه نهاده های مورد نیازشان است.

جعفری بیان کرد: با توجه به نوسانات تاثیرگذار بر قیمت تجهیزات و نهاده های مورد نیاز، واحدهای تولیدی پرورش ماهیان زینتی نیز تحت تاثیر قرار گرفته اند که بایستی از طریق اعطای تسهیلات رونق تولید به آن ها کمک کرد.

به گفته وی ساخت نخستین شهرک پرورش ماهیان زینتی کشور در محلات، با صرف اعتباری بالغ بر ۶ میلیارد تومان از محل اعتبارات سفر ریاست جمهوری به استان مرکزی مصوب شد که سه میلیارد تومان آن تخصیص پیدا کرده و هزینه شده است.

مدیر جهاد کشاورزی شهرستان محلات بیان کرد : در این شهرک ۲۴ واحد پرورش ماهیان زینتی با ظرفیت تولید ۱۰ میلیون قطعه ماهی در سال راه اندازی می شود.

طرح ساخت شهرک تکثیر و پرورش ماهیان زینتی در شهرستان محلات به عنوان یک طرح اشتغالزا و ارزآور، طی ۴ سال تنها ۴۵ درصد پیشرفت دارد و در انتظار تامین اعتبار لازم است.

۱۵ واحد در بخش تولید و تکثیر ماهیان زینتی در شهرستان محلات فعالیت می کنند که مساحت فضای آکواریومی این واحدهای تولیدی بیش از ۱۳۳ هزار متر مربع است و مجموع تولید این واحدهای پرورش ماهیان زینتی سالانه بیش از ۸ میلیون قطعه ماهی است .

همچنین مطالعه کنید:

رشد ۲۰ درصدی تخصیص اعتبارات عمرانی در سال گذشته/ بودجه ۱۴۰۳ فاقد کسری است

به گزارش کسب و کار نیوز، داود منظور در صفحه خودش در فضای مجازی نوشت: …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.