صفحه اصلی / سرخط خبرها / تقاضای۲۲٫۷ میلیون تنی فولاد اندونزی تا سال ۲۰۲۴

تقاضای۲۲٫۷ میلیون تنی فولاد اندونزی تا سال ۲۰۲۴

کسب و کار نیوز - رشد ساخت و ساز در اندونزی میزان تقاضای فولاد را تا سال 2024 میلادی به 22.7 میلیون تن افزایش خواهد داد.

به گزارش کیسب و کار نیوز به نقل از  روابط عمومی سازمان توسعه و نوسازی معادن و صنایع معدنی ایران(ایمیدرو)، به نقل از وب سایت Hellenic Shipping News رشد ساخت و ساز در اندونزی میزان تقاضای فولاد را تا سال ۲۰۲۴ میلادی به ۲۲٫۷ میلیون تن افزایش خواهد داد. تقاضای فولاد اندونزی در سال ۲۰۱۸ میلادی ۱۵٫۱ میلیون تن بود که با رشد ۵۰٫۳ درصدی به ۲۲٫۷ میلیون تن در سال ۲۰۲۴ میلادی افزایش خواهد یافت.

بخش ساخت و ساز سالانه حدود ۷۸ درصد از مصرف فولاد این کشور را به خود اختصاص داده است که از این میزان۴۰ درصد به بخش زیرساخت و ۳۸ درصد نیز به سایر بخش ها تعلق دارد.

بخش های تولید و ساخت و ساز رشد اقتصادی پایدار را برای اندونزی به وجود آورده اند. به گونه ای که با نرخ رشد اقتصادی ۵٫۳ درصدی مصرف داخلی فولاد این کشور به ۷ درصد افزایش خواهد یافت. پیش بینی می شود بخش ساخت و ساز اندونزی در سال ۲۰۲۰ میلادی ۵٫۷۲ درصد رشد کند و نرخ رشد اقتصادی نیز بین ۵٫۳ تا۵٫۶ درصد باشد.

طی نیمه نخست سال ۲۰۱۹ میلادی تقاضای محصولات فولادی طویل در اندونزی با رشد ۹٫۷ درصدی به ۲٫۹ میلیون تن افزایش یافت. این در حالی است که طی این مدت تولید داخلی این محصولات نیز با رشد ۱۱٫۳ درصدی به ۲ میلیون تن رسید و واردات این محصول را با افت ۳٫۴ درصدی به یک میلیون تن کاهش داد.

همچنین اندونزی بزرگترین بازار خودرو آسه آن ASEAN را در اختیار دارد که تنها در سال ۲۰۱۸ میلادی توانست یک میلیون و ۱۵۰ هزار دستگاه خودرو به فروش رساند. این در حالی است که میزان فروش خوردو در اتحادیه کشورهای جنوب شرق آسیا(آسه آن) در سال ۲۰۱۸ میلادی ۳ میلیون و ۱۶۰ هزار دستگاه بود که پیش بینی می شود تا سال ۲۰۲۶ میلادی به ۴ میلیون و ۴۹۰هزار دستگاه افزایش یابد.

همچنین مطالعه کنید:

رشد ۲۰ درصدی تخصیص اعتبارات عمرانی در سال گذشته/ بودجه ۱۴۰۳ فاقد کسری است

به گزارش کسب و کار نیوز، داود منظور در صفحه خودش در فضای مجازی نوشت: …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.