صفحه اصلی / سرخط خبرها / کاهش آثار تورمی گرانی بنزین

علی قنبری، کارشناس اقتصادی

کاهش آثار تورمی گرانی بنزین

سرمقاله

کشور با اعلام افزایش قیمت بنزین دچار التهاب شده است و اینکه برخی قصد دارند مجدد به دنبال اصلاح قیمت بنزین و تک نرخی شدن آن بروند اشتباهی است که کشور را دوباره درگیر آشفتگی خواهد کرد به هر ترتیب این تصمیم گرفته شده و البته تاثیر آن بر روی بخش های دیگر وافزایش قیمت ها غیرقابل انکار است که باید با برنامه ریزی و تنظیم بازار آثار آن را به حداقل رسانده و وضعیت بازارها را تعدیل کرد.
با افزایش قیمت بنزین قرار شد افزایش قیمتی در بازارهای دیگر نداشته باشیم اما این واقعیتی انکار ناپذیر است که به مرور زمان وضعیت آشفته تر خواهد شد بنابراین توصیه می شود به جای درگیر شدن به اصلاح مجدد قیمت بنزین و تک نرخی شدن آن به ۱۵۰۰ تومان به راهکارهای موثر برای مقابله با گرانی کالاها بپردازیم.
مسائل اقتصادی و امنیتی از عواقب مطرح شدن مجدد بررسی و اصلاح قیمت بنزین است که در چند روز گذشته مشاهده کردیم بنابراین اینکه به تکرار برخی سعی دارند بنزین تک نرخی را دوباره بر سر زبان ها بیندازند حرکت غیرکارشناسی است. به هر حال پس از اتخاذ این تصمیم و اجرای آن نمی توان بار دیگر جامعه را درگیر التهاب کرد. کشور به تازگی از شوک قیمتی و امنیتی رخ داده در اثر سوء استفاده برخی خارج شده و باید تصمیمات و طرح ها در این بخش با توجه به این موضوع مهم اتخاذ شود.
فدر عین حال که تاکید شد بازگشت قیمتی بنزین موجب کاهش نرخ تورم نیز نخواهد داشت و به واسطه موقعیت خاص اقتصادی و بالا بودن چسبندگی قیمت ها هزینه های دوباره به اقتصاد تحمیل می شود. در این برهه زمانی باید از تحمیل هر هزینه ای به اقتصاد کشور پرهیز شود و باید به جای آن به دنبال راهکارهای کاهش اثرات تورمی قیمت بنزین باشیم.
اقتصاد ایران در طول چند سال اخیر هزینه های بسیاری را بابت افزایش نرخ ارز، مشکلات مربوط به برجام و… متحمل شده است بنابراین نباید به این موضوع مجدد پرداخته شود.

همچنین مطالعه کنید:

کاهش بسیار جزئی نرخ بهره بین بانکی در هفته اول اردیبهشت

به گزارش کسب و کار نیوز ، در هفته منتهی به ۵ اردیبهشت ماه نرخ …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.