صفحه اصلی / اجتماعی / جامعه و شهری / تاکسیرانی میزان مصرف بنزین تاکسی‌ها را احصاء کند

رئیس کمیسیون حمل و نقل و ترافیک شورای اسلامی شهر تهران:

تاکسیرانی میزان مصرف بنزین تاکسی‌ها را احصاء کند

کسب و کار نیوز - رئیس کمیسیون حمل و نقل و ترافیک شورای اسلامی شهر تهران توضیحاتی را در خصوص نصب فیلتر دوده بر روی اتوبوس‌های شهری ارائه کرد.

به گزارش کسب و کار نیوز به نقل از ایسنا، علیخانی پیش از آغاز صحن علنی شورای اسلامی شهر تهران در جمع خبرنگاران در پاسخ به سوالی در خصوص نصب فیلتر دوده گفت: آن چه که ما با آن مخالفت کرده بودیم و مستندات آن نیز موجود است موضوع دلال‌ها در خرید فیلتر دوده بود خوشبختانه در همین زمینه دولت الزاماتی را قرار داد که نصب فیلتر دوده توسط سازنده‌های اتوبوس‌ها انجام شود.

وی ادامه داد: با تحقق این اقدام دلال‌ها حذف شدند و شرکت‌های سازنده اتوبوس‌های دو کابین امروز از فیلترهای مناسبی استفاده می‌کنند که هزینه آنها نیز از محل اعتبارات مدیریت شهری در سال ۹۷ تامین می‌شود. به این ترتیب تذکرات ما جواب داد و فرآیندی که در گذشته وجود داشت، اصلاح شد.

رئیس کمیسیون حمل و نقل و ترافیک شورای اسلامی شهر تهران در خصوص موضوع آلودگی هوا و دستگاه‌هایی که در این حوزه مسئولیت بر عهده دارند اظهار کرد: قوانین و مصوبات زیادی در این حوزه وجود دارد در بسیاری از این مصوبات نامی از شهرداری تهران عنوان نشده اما نکته قابل توجه این است که بسیاری از قوانین در این حوزه اجرا نشده و مجلس باید پیگیر علت عدم اجرای این قوانین باشد. مدیریت شهری تلاش خود را در این حوزه انجام داده است. متولی تعطیلی مدارس نیز شهرداری تهران نیست و دستگاه دیگری در این خصوص تصمیم گیری می‌کند.

وی ادامه داد: در مورد اجرای طرح محدوده کاهش آلودگی هوا نیز ما اعلام کردیم که باید منتظر باشیم تا در فصل پاییز نتیجه اجرای این طرح را مشاهده کنیم. باید ببینیم در فصل پاییز این طرح تاثیر گذار بوده است یا خیر؟.

علیخانی در خصوص افزایش نرخ کرایه‌ها نیز تصریح کرد: افزایش نرخ کرایه‌ها به حق است؛ رانندگان تاکسی گناهی نکردند که از جیب خود کرایه مردم را بدهند، البته سهمیه‌ای برای آنها در نظر گرفته شده ولی باید سازمان تاکسیرانی بررسی کارشناسی انجام دهد و با توجه به پیمایش میزان مصرف اضافه تاکسی‌ها را احصاء کند. من پیش بینی می‌کنم که افزایش نرخ کرایه‌ها در پایان امسال برای سال آینده مورد بررسی قرار بگیرد هر چند که دستگاه‌های بالادستی با این افزایش موافق نیستند، لذا باید شهرداری و دولت در این خصوص تصمیم مناسبی اتخاذ کنند.

همچنین مطالعه کنید:

رشد ۲۰ درصدی تخصیص اعتبارات عمرانی در سال گذشته/ بودجه ۱۴۰۳ فاقد کسری است

به گزارش کسب و کار نیوز، داود منظور در صفحه خودش در فضای مجازی نوشت: …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.