صفحه اصلی / اقتصادی / بازرگانی و تجارت / اعداد و ارقام اقتصادی در هفته نخست آذرماه ۱۳۹۸

اعداد و ارقام اقتصادی در هفته نخست آذرماه ۱۳۹۸

کسب و کار نیوز - نرخ تورم و بیکاری کشورهای منطقه یورو و اتحادیه اروپا، اصلاح نرخ رشد اقتصادی آمریکا در سه‌ماهه سوم سال 2019، آمار تولید فولاد چین و برآورد کاهش چشمگیر فروش جهانی خودرو جزو مهم‌ترین آمارهای اقتصادی و تجاری منتشر شده طی این هفته بوده‌اند.

به گزارش کسب و کار نیوز به نقل از اتاق ایران، در هفته‌ای که پشت سر گذاشتیم، اعداد و ارقام متعددی در ارتباط با اقتصاد، تجارت و کسب‌وکار در اقصی نقاط جهان، از سوی رسانه‌ها، نهادهای اقتصادی ملی و بین‌المللی و مراکز تحقیقاتی منتشر شد که مهم‌ترین آنها را می‌توان در موارد ذیل خلاصه کرد:

۴۴ درصد

بانک جهانی: حدود ۴۴ درصد از افراد دچار فقر شدید را کودکان و نوجوانان کمتر از ۱۴ ساله تشکیل می‌دهند.

۸۱٫۵ میلیون تن

ورلد استیل: در ماه اکتبر (۹ مهر تا ۹ آبان) حدود ۸۱٫۵ میلیون تن فولاد در چین تولید شده است که این رقم ۰٫۶ درصد نسبت به ماه مشابه سال قبل کاهش نشان می‌دهد. چین بزرگترین تولیدکننده فولاد در جهان به شمار می‌رود و به‌تنهایی بیش از نیمی از فولاد جهان را تولید می‌کند.

۷٫۴ میلیارد دلار

بلومبرگ: شهروندان آمریکایی در روز جمعه سیاه (آخرین جمعه ماه نوامبر) مجموعاً ۷٫۴ میلیارد دلار خرید آنلاین داشته‌اند.

۱٫۴ میلیون نفر

بلومبرگ: حدود ۱٫۴ میلیون نفر در بریتانیا قادر به تأمین ساده‌ترین نیازهای اساسی خود از جمله پوشاک و مواد شوینده و بهداشتی نیستند.

۳۵ میلیارد دلار

سی‌ان‌ان: انتظار می‌رود در سال جاری میلادی مجموع هزینه‌های شرکت آمازون در حوزه حمل‌ونقل از مرز ۳۵ میلیارد دلار عبور کند که این رقم بیش از دو برابر هزینه‌ای است که آمازون در سال ۲۰۱۷ صرف حمل‌ونقل کرده بود. شرکت آمازون که بزرگترین شرکت تجارت الکترونیک جهان محسوب می‌شود، قصد دارد با کاهش چشمگیر زمان تحویل مرسوله‌ها همچنان فاصله خود را با رقبایش حفظ کند.

۳٫۱ میلیون دستگاه خودرو

سی‌ان‌ان: بر اساس پیش‌بینی کارشناسان شرکت خدمات مالی فیچ، فروش خودرو در جهان طی سال جاری میلادی ۳٫۱ میلیون دستگاه (۴ درصد) نسبت به سال گذشته کاهش خواهد یافت. در صورت تحقق این پیش‌بینی، صنعت خودرو جهان بیشترین کاهش فروش خود پس از بحران مالی ۲۰۰۸ را تجربه خواهد کرد.

۹۵۰۰ نفر

سی‌ان‌ان: شرکت خودروسازی آئودی، از شرکت‌های وابسته به گروه خودروسازی فولکس‌واگن، قصد دارد در افق ۲۰۲۵ حدود ۹۵۰۰ نفر از کارکنان خود را از طریق جابجایی یا بازنشستگی تعدیل کند. این شرکت در عین حال ۲۰۰۰ شغل جدید را در حوزه حمل‌ونقل برقی و سایر فناوری‌های جدید در حوزه حمل‌ونقل ایجاد خواهد کرد.

۱۰ هزار نفر

رویترز: شرکت خودروسازی دایملر آلمان اعلام کرد ظرف سه سال آینده دست‌کم ۱۰ هزار نفر از کارکنان خود در سراسر جهان را تعدیل خواهد کرد. کاهش فروش خودرو و همچنین تلاش برای کاهش هزینه‌ها به‌منظور افزایش سرمایه‌گذاری در تولید خودروهای برقی، مهم‌ترین دلایل اتخاذ این تصمیم بوده است.

۲٫۱ درصد

سی‌ان‌بی‌سی: وزارت بازرگانی آمریکا نرخ رشد تولید ناخالص داخلی این کشور در سه‌ماهه سوم سال ۲۰۱۹ (در مقایسه با دوره مشابه سال قبل) را ۲٫۱ درصد اعلام کرد. این در حالی است که در برآوردهای اولیه ورزات بازرگانی آمریکا نرخ رشد اقتصادی این کشور در دوره مذکور ۱۹ درصد اعلام شده بود.

۱ درصد

یورو استات: بر اساس برآوردهای اولیه، شاخص قیمت مصرف‌کننده در منطقه یورو طی ماه نوامبر امسال ۱٫۰ درصد نسبت به ماه مشابه سال قبل افزایش یافته است.

۷٫۵ درصد و ۶٫۳ درصد

یورو استات: نرخ بیکاری در منطقه یورو طی ماه اکتبر ۷٫۵ درصد برآورد شده است که پایین‌ترین میزان آن از اواسط ۲۰۰۸ تاکنون به شمار می‌رود. نر خ بیکاری در اتحادیه اروپا نیز در ماه اکتبر به ۶٫۳ درصد رسیده است که پایین‌ترین میزان آن از زمان ثبت آمار مشترک بیکاری در اتحادیه اروپا به شمار می‌رود.

۱۸٫۵ درصد

دفتر ملی آمار انگلیس: در سال ۲۰۱۸ دست‌کم ۱۸٫۵ درصد از کسب‌وکارهای بزرگ (دارای حداقل ۱۰۰۰ نفر نیروی کار) در بریتانیا با حوادث امنیتی در حوزه فناوری اطلاعات و ارتباطات مواجه شده‌اند.

۶۸۸ میلیارد پوند

دفتر ملی آمار انگلیس: کسب‌وکارهای بریتانیایی در سال ۲۰۱۸ حدود ۶۸۸ میلیارد پوند کالا و خدمات از طریق اینترنت به فروش رسانده‌اند. این رقم بدون احتساب فروش آنلاین خدمات شرکت‌های مالی برآورد شده است.

همچنین مطالعه کنید:

رشد ۲۰ درصدی تخصیص اعتبارات عمرانی در سال گذشته/ بودجه ۱۴۰۳ فاقد کسری است

به گزارش کسب و کار نیوز، داود منظور در صفحه خودش در فضای مجازی نوشت: …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.