چهارشنبه , ۵ اردیبهشت ۱۴۰۳
صفحه اصلی / سرخط خبرها / مقایسه دقیق امکانات قطارهای رجا
مقایسه دقیق امکانات قطارهای رجا

مقایسه دقیق امکانات قطارهای رجا

کسب و کار نیوز - شرکت رجا، اولین و مهمترین شرکت حمل و نقل ریلی در کشور ایران است و سالانه بیشترین میزان انتقال مسافرین را با قطار در کشور انجام می‌دهد.

کسب و کار نیوز – برای خرید بهترین بلیط قطار رجا با توجه به هزینه پرداختی، شناسایی امکانات آن می‌تواند موثر و مفید واقع شود. به طور کلی خدمات قطارهای رجا، شامل پذیرایی رایگان، پذیرایی بدو ورود، فروش غذا، امکان سفارش غذا در زمان تهیه بلیط، سیستم تهویه، توزیع نشریات، سرویس خواب، ویلچر، کتابخانه، سیستم تصویری، مانیتور تاچ اسکرین، سیستم صوتی، توزیع هدفون، توالت فرنگی، سیستم ارتباط داخلی، اینترانت، کانال‌های تلویزیونی، آب آشامیدنی، جعبه کمک های اولیه است.

قطارهای مختلف این شرکت به سه دسته اصی چهارتخته، شش تخته و سالنی/صندلی تقسیم بندی می‌شوند، که قطارهای چهار تخته دارای چهار کلاس ویژه، کلاس۱، کلاس۲و کلاس۳ هستند. قطارهای شش تخته، شامل کلاس۱، کلاس۲ و کلاس۳ و نیز قطارهای سالنی/صندلی شامل کلاس ویژه، کلاس۲ و کلاس۳ می‌باشد. که به ترتیب کلاس ویژه از بهترین امکانات و بالاترین قیمت شرکت رجا و کلاس۳ کمترین امکانات و پایینترین قیمت را برای هر بلیط رجا دارد.

مقایسه قطارهای ۴ تخته رجا

کلاس ویژه

قطار پنج ستاره زندگی، سپهر، سیمرغ، سبز و سریر طبق سایت رجا در کلاس ویژه، قطارهای چهارتخته قرار گرفته‌اند. درجه فنی واگن این قطار‌ها A است و هیچکدام از آنها غذای اصلی رایگان و سرو لیوان آب به درخواست مسافر ندارند. قطار زندگی از تمامی امکانات شمرده شده، در بالا به جز مانیتور تاچ اسکرین است. قطار سپهر از سیستم مانیتور تاچ اسکرین بهره می‌برد ولی از توزیع هدفون، سیستم ارتباط داخلی و تماشای کانال‌های تلویزیونی در آن خبری نیست. قطار سیمرغ مانیتور تاچ اسکرین، هدفون و اینترانت ندارد. اما بقیه سرویس ها را مانند زندگی و سپهر ارائه می‌دهد.

خدمات و امکانات قطار سبز مانند سیمرغ است، با این تفاوت که تماشای کاناهای تلویزیون ایران در آن ممکن نیست. سریر نیز به ارائه تمام سرویس های قطار رجا به جز توزیع هدفون، سیستم ارتباط داخلی، اینترانت و پخش کانال‌های تلویزیونی می‌پردازد.

کلاس۱

قطارهای غزال و پلورسبز در این کلاس قطار رجا، جای دارند. این کلاس نیز غذای اصلی را به طور رایگان و سرو لیوان آب بنا به درخواست مسافر را ارائه نمی‌کند. هر دو سرویس غزال و پلور سبز رجا، شامل تمامی امکانات قطار رجا، به جز مانیتور تاچ اسکرین، توزیع هدفون، اینترکام، اینترانت و شبکه‌های تلویزیونی هستند. درجه فنی واگن این قطارها نیز A بوده و از کیفیتی مشابه قطارهای ویژه رجا برخوردارند.

کلاس۲

دو سرویس لوکس چهارتخته و البرز در این کلاس از کلاس‌های شرکت رجا، قرار دارند. درجه فنی واگن‌های این قطارها B بوده و به همین علت قیمت بلیط رجا در این سرویس‌ها پایینتر است، وگرنه همان امکانات کلاس۱ را به طور کامل ارائه می‌کنند، با این تفاوت که یکی از سرویس‌های لوکس چهارتخته از توالت فرنگی و دیگری علاوه بر توالت فرنگی، از سیستم صوتی در کوپه بی بهره هستند.

کلاس۳

این کلاس قطار رجا، در چهارتخته‌ها، فقط شامل سرویس چهارتخته خلیج فارس است. علت پایینتر بودن قیمت بلیط این قطار رجا، درجه فنی C کوپه‌های آن است. وگرنه خدماتی کاملا مشابه با قطارهای کلاس۱ را ارائه می‌کند. برای مطالعه چشمی و موردی این موارد و اطلاعات بیشتر علاوه بر مراجعه به سایت رجا، می‌توانید جدول زیر را مطالعه نمایید.

آشنایی با قطارهای مسیر همدان مشهد

مقایسه قطارهای ۶ تخته رجا

کلاس۱

تنها سرویس قطار رجا که در این کلاس جای دارد، میلاد است. سرویس میلاد از درجه فنی واگن A بهره می‌برد. تمام امکانات قطار‌های رجا به جز غذای اصلی رایگان، پذیرایی بدو ورود، کتابخانه، مانیتور تاچ اسکرین، توزیع هدفون، اینترکام، اینترانت، شبکه های تلویزیونی و سرو لیوان آب به درخواست مشتری در این قطار شش‌تخته ارائه می‌شود.

کلاس۲

قطار پارسی، با درجه فنی واگن B تنها سرویس کلاس۲ شش‌تخته رجا است. در این قطار تمام خدمات و امکانات قطار میلاد، به جز امکان سفارش غذا در زمان تهیه بلیط ارائه می‌شود.

کلاس۳

قطارهای زاگرس و شش‌تخته تبدیلی در این کلاس رجا، قرار گرفته‌اند. درجه فنی واگن این قطارها D بوده و به همین علت یکی از ارزانترین قیمتهای بلیط رجا را دارند. سرویس‌های ارائه شده، در این قطارها مشابه و مانند قطار پارسی است. برای مقایسه قطارهای شش تخته در یک نگاه می‌توانید به سایت رجا و یا جدول زیر مراجعه نمایید.

مقایسه قطارهای سالنی/صندلی رجا

کلاس ویژه

قطار تندروی پردیس، تنها قطار کلاس ویژه رجا است که در آن سرویس غذای اصلی به طور رایگان ارائه می‌شود. این قطار از تمامی امکانات قطارهای رجا به جز، پذیرایی بدو ورود، فروش غذا، سرویس خواب، ویلچر، کتابخانه، مانیتور تاچ اسکرین، اینترانت، نمایش کانالهای تلویزیونی و سرو لیوان آب به درخواست مسافر بهره می‌برد. درجه فنی واگن‌های این قطار A است.

با امکانات قطار، مسیر مشهد اصفهان را کوتاه کنید

کلاس۲

قطارهای صبا(اتوبوسی دو طبقه) و ارم(ریل باس) در کلاس۲ قطار رجا سالنی/صندلی قرار دارند. با اینکه درجه فنی واگن‌های این قطارها B است، در قطار ارم هیچ امکاناتی به جز فروش تنقلات، سیستم تهویه و جعبه کمک‌های اولیه ارائه نمی‌شود. در قطار صبا علاوه بر امکانات قطار ارم، خدماتی مانند فروش غذا، توزیع نشریات، سیستم تصویری و صوتی و یک بطری نیم لیتری آب معدنی ارائه می‌شود.

کلاس۳

این کلاس از قطارهای رجا، شامل دو سرویس اتوبوسی یا درجه فنی واگن D و معمولی با درجه فنی واگن C است. این نوع از قطارها پایینترین قیمت بلیط قطار رجا را در بین، همه کلاس‌های رجا دارند. در این قطارها خدماتی از قبیل، فروش تنقلات، فروش غذا، ویلچر، سیستم صوتی، توالت فرنگی، بطری نیم لیتری آب و جعبه کمک‌های اولیه ارائه می‌شود، قطار اتوبوسی بنا به درخواست مسافر با لیوان نیز آب سرو می‌کند و تهویه این قطارها فقط به صورت گرمایشی است. برای مقایسه بهتر، لطفا جدول زیر را مطالعه و یا به سایت رجا مراجعه کنید.

همچنین مطالعه کنید:

قیمت پیاز با مدیریت صادرات متعادل می‌شود

به گزارش کسب و کار نیوز، اسداله کارگر گفت: بررسی ها نشان می دهد که …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.