صفحه اصلی / سرخط خبرها / گردشگری حلقه اتصال ایران و چین است
گردشگری حلقه اتصال ایران و چین است

گردشگری حلقه اتصال ایران و چین است

کسب و کار نیوز:نماینده دفتر تبلیغات و بازاریابی وزارت میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری ایران در شانگهای گفت: گردشگری یکی از حلقه های اتصال ایران و چین است و باید از این فرصت به نحو مناسبی برای تقویت روابط دو کشور استفاده کرد.

به گزارش کسب و کار نیوز به نقل از ایرنا, «حسین خلیفی» روز سه شنبه در هفتمین کنفرانس بین المللی گردشگری با محوریت چای در دانشگاه بین الملل ماکائو در جنوب چین افزود: چین و ایران از تمدن های کهن راه ابریشم بوده اند و اکنون نیز روابط دو کشور به ویژه در عرصه گردشگری در چارچوب طرح یک کمربند – یک جاده افزایش یافته است.

وی با اشاره به مصوبه لغو یک طرفه روادید با چین افزود این اقدام که در راستای تقویت روابط گردشگری میان دو کشور صورت گرفته است تاثیر زیادی در افزایش تعداد گردشگران چینی به ایران و برعکس دارد

نماینده دفتر تبلیغات و بازاریابی وزارت میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری ایران در شانگهای تاکید کرد سرمایه گذاری در این صنعت در تمام کشورهای دارای جاذبه‌های جهانگردی رو به افزایش است ایران نیز به عنوان یکی از کشورهای مقصد گردشگران چینی، ظرفیت‌های زیادی برای سرمایه گذاری در این حوزه دارد.

وی با اشاره به اینکه جذب گردشگران خارجی به ایران یکی از برنامه‌های دفتر بازاریابی و تبلیغات سازمان میراث فرهنگی در شانگهای است به سرمایه گذاران چینی اطمینان داد سرمایه گذاری در زمینه گردشگری ایران پربازده و سودآور خواهد بود.

خلیفی در بخش دیگری از سخنانش تصریح کرد: توسعه گردشگری کشاورزی یکی از راهبردهای مناسب در کشورهای مختلف برای جذب گردشگر و همچنین تقویت نواحی روستایی است و می تواند به عنوان یکی از عرصه های تنوع بخش اقتصاد روستایی مدنظر قرار گیرد.

او از گردشگری روستایی به عنوان یکی از شاخه های مهم در صنعت گردشگری یاد کرد و گفت: در ایران نیز توسعه گردشگری روستایی در دستور قرار گرفته است که هم باعث حفظ روستاها شده و همچنین فرصتی را برای فراهم آوردن گردشگری روستایی فراهم کرده است.

خلیفی گردشگری کشاورزی را در ابعاد اقتصادی، زیست‌محیطی، اجتماعی و فرهنگی تاثیرگذار دانست و گفت: این نوع گردشگری می‌تواند فرهنگ و سنن روستایی را حفظ نماید، وضعیت اجتماعی کشاورزان را بهبود دهد و زنان کشاورز را توانمند سازد.

نماینده دفتر تبلیغات و بازاریابی وزارت میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری ایران در چین در ادامه به تاریخچه کشت چای در ایران، میزان تولید و مصرف آن و همچنین معرفی انواع چای و شیوه مصرف آن پرداخت.

هفتمین کنفرانس بین المللی گردشگری چای با همکاری بنیاد ماکائو، کالج انجمن دانشگاه چینی هنگ کنگ و ماهنامه مینگ پائو چین و با مشارکت ۲۰ کشور آسیایی مسیر یک جاده – یک کمربند به مدت سه روز برگزار شد.

همچنین مطالعه کنید:

بانک جهانی: فقر مطلق در ایران کاهش یافت

به گزارش کسب و کار نیوز ، جدیدترین آمار منتشرشده از سوی بانک جهانی نشان …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.