صفحه اصلی / استان ها / تولید ۲۵تُن زعفران خشک در تایباد
تولید ۲۵تُن زعفران خشک در تایباد
زعفران اصفهان۱

تولید ۲۵تُن زعفران خشک در تایباد

کسب و کار نیوز :همزمان با پایان فصل برداشت زعفران در تایباد، ۲۵تُن زعفران خشک در این شهرستان تولید شد که نسبت به سال گذشته ۲۰درصد افزایش داشت.

به گزارش کسب و کار نیوز به نقل از خبرگزاری صدا و سیما, مرکز خراسان رضوی، مدیر جهاد کشاورزی شهرستان تایباد با بیان اینکه امسال سطح زیر کشت زعفران در این شهرستان با ۶۰۰هکتار افزایش به ۶هزار و ۸۰۰هکتار رسید که نسبت به پارسال ۱۰درصد افزایش داشت گفت: از این سطح زیرکشت ۶هزار هکتار بارور و ۲۰۰هکتار غیربارور است و به ازای هر هکتار زیرکشت زعفران ۱۵۰نفر روز از مرحله کاشت تا برداشت مشغول کار شدند.

محمد میری افزود: عملکرد گل زعفران تر در کشتزارهای تایباد در سال زراعی گذشته در هر هکتار به ۳۹۰کیلوگرم رسید و در مجموع بیش از ۲۱ تن زعفران خشک در این شهرستان برداشت شد.
وی ادامه داد: کشت زعفران با توجه به نیاز کم آن به آب، با استقبال شدید کشاورزان روبرو شده و به همین خاطر تامین کودهای شیمیایی و ریزمغذی مورد نیاز، استفاده از روش‌های نوین آبیاری، مبارزه با علف‌های هرز، جلوگیری از چرای دام در مزارع و ارائه راهنمایی‌ها و توصیه‌های فنی هر سال در راستای حمایت از زعفرانکاران صورت می‌گیرد.

همچنین مطالعه کنید:

آیت الله رئیسی: تولید شرط داشتن اقتصادی مقاوم در برابر تکانه‌ها است

به گزارش کسب و کار نیوز ، آیت الله سید ابراهیم رئیسی روز پنجشنیه در …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.