صفحه اصلی / سرخط خبرها / ارتش با این عملیات مهم ضربه ای مهلک به صادرات نفت عراق وارد کرد
ارتش با این عملیات مهم ضربه ای مهلک به صادرات نفت عراق وارد کرد

ارتش با این عملیات مهم ضربه ای مهلک به صادرات نفت عراق وارد کرد

کسب و کار نیوز - مراسم گرامیداشت سالروز نیروی دریایی ارتش و حماسه قهرمانان شهید عملیات بزرگ مروارید در هفتم آذرماه ۱۳۵۹، صبح امروز (پنجشنبه) با حضور فرماندهان، مسئولان و کارکنان پایور و وظیفه ستاد ارتش در مسجد امام خمینی(ره) این ستاد برگزار شد.

یه گزارش کسب و کار نیوز به نقل از ایسنا، امیر دریادار دوم پیشکسوت علی اکبر اخگر در این مراسم با گرامیداشت حماسه هفتم آذر و درود به روان پاک شهدای والامقام  نیروی دریایی بویژه شهدای عملیات غرور آفرین مروارید، گفت: اجرای عملیات مروارید در هفتم آذر ماه سال ۱۳۵۹ نقطه عطفی در عملیات‌های دریایی علیه رژیم بعث عراق است.

وی افزود: این عملیات نه تنها در بُعد تاکتیکی – نظامی از نظر وارد کردن ضربات سهمگین به پیکره نیروی دریایی عراق که با پشتیبانی قوی تیزپروازان نهاجا انجام شد و موفق بود، بلکه از بعد سیاسی و اقتصادی نیز در سطح منطقه و جهان دارای بازتاب‌های زیادی بوده است.

دریادار اخگر ادامه داد: هدف از اجرای عملیات مروارید، تکمیل نمودن اعمال خسارت عمده به صادرات نفت رژیم بعث عراق از خلیج فارس به دنبال سلسله عملیات‌های دریایی اشکان و شهید صفری بود. پایانه الامیه قابلیت صادرات یک میلیون و یکصد هزار بشکه نفت و پایانه البکر قابلیت صادرات یک میلیون و ششصد هزار بشکه نفت را داشت.

وی همچنین انهدام بخش اعظم یگان‌های نیروی دریایی عراق که ۱۳ فروند از ناوهای نیروی دریایی عراق و ۱۱ فرونده جنگنده عراق توسط ناو پیکان و جنگنده‌های نیروی هوایی ارتش منهدم شدند، قطع کامل صادرات نفت از پایانه‌های البکر و الامیه تا پایان جنگ تحمیلی، استیلای کامل نیروی دریایی ایران بر خلیج فارس و دریای عمان تا پایان جنگ، اقتدار و سیادت نیروی دریایی ایران در منطقه، حفظ و تامین خطوط مواصلاتی و باز نگه داشتن تردد به بندر امام خمینی(ره) را از نتایج ارزشمند این عملیات غرورآفرین دانست.

دریادار اخگر همچنین تصریح کرد: نیروی دریایی راهبردی ارتش جمهوری اسلامی ایران در دوران درخشان دفاع مقدس بیش از ۱۰ هزار فروند کشتی تجاری را از تنگه هرمز تا بندر ماهشهر در سلامت و امنیت کامل همراهی کرد. در همین مدت بیش از ۳۰۰ میلیون تُن کالا بدون هیچگونه آسیبی جابجا شده و ۱۵۰ عملیات رزمی جهت حفظ چرخه اقتصادی کشور در خلیج فارس و دریای عمان توسط دریادلان نیروی دریایی با موفقیت کامل انجام شد.

تبریک امیر سرلشکر موسوی به مناسبت روز نیروی دریایی ارتش

فرمانده کل ارتش جمهوری اسلامی ایران با صدور پیامی خطاب به امیر دریادار خانزادی، هفتم آذر، روز نیروی دریایی را تبریک گفت. متن پیام امیر سرلشکر سیدعبدالرحیم موسوی به این شرح است:

بسم الله الرحمن الرحیم

همرزم ارجمند، امیر دریادار خانزادی

فرمانده محترم نیروی دریایی راهبردی ارتش جمهوری اسلامی ایران

سلام علیکم،

هفتم آذر ماه هر سال یادآور دلیرمردان فراموش نشدنی نیروی دریایی است که در یک نبرد تاریخی کتاب زرین افتخارات دریادلان را مزین به پیروزی شصت و هفتمین روز شروع جنگ تحمیلی کردند و این روز به پاس عظمت آن حماسه کم نظیر به نام روز نیروی دریایی ارتش جمهوری اسلامی ایران ثبت شد.

به خواست خداوند بزرگ، با تدابیر حکیمانه حضرت امام خامنه ای(مدظله العالی) این نیروی سترگ روزبه‌روز در مسیر ارتقاء پیش رفته و امروز پرچم اقتدار ایران سربلند اسلامی در اقیانوس ها است.

با بزرگداشت شهدای والا مقام نیرو و ادای احترام به خانواده‌های محترم آن‌ها و جانبازان صبور، اینجانب ضمن تقدیر و تشکر از همه‌ی همرزمان عزیزم در نیروی دریایی، به خانواده‌های بزرگوار و صبور آنها درود می‌فرستم و با تبریک روز نیروی دریایی راهبردی از درگاه خداوند بزرگ توفیق روز افزون همه شما را خواستارم.

فرمانده کل ارتش جمهوری اسلامی ایران . سرلشکر سیدعبدالرحیم موسوی

دشمنان در فتنه اخیر به دنبال تبدیل کردن کشور به افغانستان و عراق بودند

سرلشکر ایزدی در رونمایی از کتاب نفس‌های خردلی با بیان اینکه «بسیج مدرسه عشق است» به ذکر خاطره‌ای از عملیات کربلای پنج پرداخت و اظهار داشت: این عملیات شب قدر جمهوری اسلامی نام گرفت چراکه ما به سمت دروازه‌های بصره حرکت کردیم لذا خیلی جنگ سختی بود. صبح عملیات در کناره شط العرب که عراقی‌ها حضور داشتند، منظره درختان نخل و زمین سرشار از آب زلال و صدای پرندگان در آن شرایط انسان را متوجه خود می‌کرد و ما احساس بسیار خوبی داشتیم، اما متاسفانه این سرزمین براثر باران آتش دشمن، تبدیل به خاکستر شد.

بنابر گزارش میزان، فرمانده قرارگاه جنگ‌های نوین ستاد کل نیروهای مسلح به تشریح وضعیت بچه‌های بسیجی در این عملیات پرداخت و افزود: ما در قرارگاه نجف انجام وظیفه می‌کردیم که دو نیروی بسیجی برای کمک به ما آمده بودند. یکی از آن‌ها در همان ساعات ابتدایی و درحالی که برای وضوگرفتن بیرون رفته بود مورد اصابت ترکش قرار گرفت و به شهادت رسید و یک روز بعد، بسیجی دیگری مورد اصابت ترکش قرار گرفت و به شهادت رسید.

همچنین سرلشکر ایزدی به اغتشاشات اخیری که به بهانه گرانی بنزین در کشور ایجاد شد اشاره کرد و عنوان کرد: با اینکه در مسئله بنزین درست عمل نشد، اما یک فتنه رخ داد. مقام معظم رهبری خوب نشان دادند که ولایت فقیه کجا می‌تواند تاثیرگذار باشند. اگر تفکر قرآن را ملاحظه کنیم که چه خسارت‌هایی وارد شد و خون چه کسانی ریخته شد و چه مصائبی برای عده‌ای فراهم شد، متوجه می‌شویم که این‌ها کسانی نیستند که غمخوار ملت باشند بلکه این‌ها طبق اطلاعات موثق کسانی هستند که به‌دنبال این هستند که کشورمان وضعیتی همانند افغانستان، عراق و سوریه داشته باشد.

وی به تولید روزانه سه میلیون بشکه نفت در عراق اشاره کرد و افزود: تمام نفت عراق دست آمریکاست. آن‌ها یک‌سوم نفت عراق را بخاطر هزینه‌هایی که انجام داده‌اند برداشت می‌کنند و خودشان درباره باقی‌مانده نفت تصمیم می‌گیرند. چرا وضعیت عراق این‌گونه است؟ برای اینکه شیطان بزرگ وضعیت عراق را این‌گونه کرده است.

همچنین مطالعه کنید:

آیت الله رئیسی: تولید شرط داشتن اقتصادی مقاوم در برابر تکانه‌ها است

به گزارش کسب و کار نیوز ، آیت الله سید ابراهیم رئیسی روز پنجشنیه در …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.