صفحه اصلی / ورزشی / جهان ورزش / کریم بنزما، قدر نادیده‌ترین مهاجم اروپا

بعد از ده سال درخشش بی حد و حصر در برنابئو

کریم بنزما، قدر نادیده‌ترین مهاجم اروپا

کسب و کار نیوز:کریم بنزما ستاره فرانسوی رئال مادرید یکی از موثرترین مهاجمین اروپا است که به نظر می‌رسد این روزها کمتر از آنچه حق او است مورد تحسین قرار می‌گیرد.

به گزارش کسب و کار نیوز به نقل از ورزش سه, امروز رئال مادرید در حالی در برنابئو میزبان پاری سن ژرمن است که ورزشگاه خانگی رئال در این بازی شاهد حضور ستاره‌های درخشان زیادی از امباپه و هازارد گرفته تا نیمار و ادینسون کاوانی خواهد بود. ولی با این حال توماس توخل، سرمربی PSG در ارزیابی قبل از بازی خود بیش از پرداختن به این ستاره‌های مطرح، بیشتر صحبت های خود را به یک نفر دیگر اختصاص داد: کریم بنزما، مهاجم فرانسوی رئال مادرید که به نظر می‌رسد کمتر از آنچه حق او است قدر می‌بیند.

رکورد خارق‌العاده

رکورد گلزنی خارق‌العاده کریم بنزما در رئال مادرید در سال هایی که کریستیانو رونالدو و لیونل مسی اسطوره‌های بی‌بدیل دنیای فوتبال بودند، کمتر از آنچه باید به صدر خبرها راه یافته است. رئال امشب در حالی به مصاف PSG می‌رود تا با پیروزی بر این تیم حضور خود در مرحله حذفی چمپیونزلیگ را  قطعی کند، که درخشش بنزما در جریان پیروزی ۶-۰ رئال مقابل گالاتاسارای هنوز از ذهن هواداران رئال پاک نشده. بنزما با دو گلی که در آن بازی زد بعد از مسی دومین فوتبالیستی شد که موفق شده در ۱۵ فصل پیاپی لیگ قهرمانان گلزنی کند. حتی رونالدو تا کنون موفق به رسیدن به این رکورد نشده است.

از این گذشته بنزما با رسیدن به رکورد ۵۰ گل در چمپیونزلیگ از رکورد اروپایی اسطوره بزرگ رئال، آلفردو دی‌استفانو پیشی گرفت. رونالدو و مسی و البته رابرت لواندوفسکی تنها کسانی هستند که از سال ۲۰۰۹ تا امروز، در چمپیونزلیگ بیشتر از بنزما گلزنی کرده‌اند.

دو روز بعد از بازی با گالاتاسارای، دو گل بنزما مقابل آیبار باعث شد او به رتبه ششمین گلزن برتر تاریخ رئال مادرید صعود کند و از اسطوره‌ای مثل فرانس پوشکاش پیشی بگیرد. او با ۲۳۴ گل زده برای رئال به گلزن‌ترین بازیکن فرانسوی شاغل در باشگاه‌های خارجی تبدیل شد و از رکورد تیری آنری در آرسنال پیشی گرفت.

بهترین گلزنان پنج لیگ بزرگ اروپا در فصل جاری

بنزما تا اینجا چهار قهرمانی در چمپیونزلیگ، دو قهرمانی لالیگا، دو قهرمانی در کوپا دل‌ری، سه قهرمانی در سوپرجام اروپا و چهار قهرمانی در جام باشگاه‌های جهان به دست آورده. در دوران حضور او در رئال مادرید، مانوئل پیگرینی، مورینیو، آنچلوتی، بنیتس، زیدان (دوبار)، خولن لوپتگی و سانتیاگو سولاری آمده و رفته‌اند ولی ستاره فرانسوی در تمام این مدت در رئال حضور داشته، در میدان بازی کرده و برای این تیم درخشیده است.

بنزما در زمین هم با رقابت هایی مواجه بوده و در این سال ها با کسانی مثل گونزالو ایگواین و آلوارو موراتا رقابت داشته است. حتی در تابستان گذشته مهاجمی که رئال برای خریدش پول زیادی صرف کرد، لوکا یوویچ، به عقیده برخی رسانه‌ها قرار بود بنزما را نیمکت‌نشین کند ولی نه تنها این اتفاق نیفتاد بلکه یوویچ با زدن تنها یک گل برای رئال حالا پشت سر بنزما قرار دارد و نیمکت‌نشین شده است.

درست برعکس او، بنزما بار دیگر در حال درخشش در نوک خط حمله رئال است و با ده گلی که در این فصل زده در صدر جدول بهترین گلزنان لالیگا ایستاده است. بنزما در سال ۲۰۱۹ در رقابت های مختلف ۲۵ گل به ثمر رسانده و در اسپانیا تنها لیونل مسی از این نظر آمار بهتری نسبت به او دارد.

بهترین گلزنان پنج لیگ بزرگ اروپا از  سال ۲۰۰۹ تا امروز

موثر و محبوب

در ماه سپتامبر نظرسنجی روزنامه مارکا نشان داد که هواداران رئال معتقدند بنزما در ده سال گذشته بیش از هر بازیکن دیگری کمتر از آنچه حقش بوده قدر دیده و ستایش شده است. بنزما از سال ۲۰۰۹ که به رئال مادرید پیوسته علاوه بر گلزنی‌های متعدد همواره در سازمان حملات رئال هم نقش موثری داشته و پاس های گل متعددی هم به نام خود ثبت کرده است.

بنزما در این مدت ۷۶ پاس گل داده و در این بازه زمانی تنها لیونل مسی با ۱۴۰ پاس گل، رونالدو با ۹۶ پاس گل و لوئیس سوارز با ۸۴ پاس گل، آماری بهتر از کریم بنزما داشته‌اند.

غیبت عجیب در تیم ملی فرانسه

با اینکه آمارهای خارق‌العاده بنزما در فوتبال باشگاهی او را به یکی از بهترین‌های اروپا تبدیل کرده ولی بنزما در تیم ملی کشورش جایی ندارد. بنزما در رقابت های باشگاهی بیشتر از هموطنانش آنتوان گریزمان و الکساندر لاکازت و همین طور بیشتر از اولیویه ژیرو گلزنی کرده، کسی که در جام جهانی ۲۰۱۸ در هر هفت بازی فرانسه بازی کرد ولی نتوانست گلی برای این تیم به ثمر برساند.

همچنین مطالعه کنید:

رشد ۲۰ درصدی تخصیص اعتبارات عمرانی در سال گذشته/ بودجه ۱۴۰۳ فاقد کسری است

به گزارش کسب و کار نیوز، داود منظور در صفحه خودش در فضای مجازی نوشت: …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.