صفحه اصلی / اقتصادی / بانک / کاهش ۱۰ درصدی تعداد چک‌های برگشتی
کاهش ۱۰ درصدی تعداد چک‌های برگشتی

کاهش ۱۰ درصدی تعداد چک‌های برگشتی

کسب و کار نیوز-میزان چک‌های برگشتی در مهرماه امسال به ٦١٨ هزار فقره به ارزش ١٠٣ هـزار میلیارد ریال رسید که نسبت به شهریورماه ۹۸ از نظر تعداد ۱۰.۲ درصد و از نظر ارزش ۴.۸ درصد کاهش نشان می دهد.

به گزارش کسب و کار نیوز به نقل از ایرنا، بررسی آمار بانک مرکزی نشان می‌دهد در نخستین ماه پاییز، هفت میلیون و ۳۰۰ هزار فقره چک به ارزش ٨۴۴ هزار میلیارد ریال در سراسر کشور مبادله شد که نسبت به ماه قبل از نظر تعداد ۱.۷ درصد کاهش و از نظر مبلغ ۱.۳ درصد افزایش دارد.

همچنین در دوره مورد بررسی در استان تهران حدود دو میلیون و ۴۰۰ هزار فقره چک به ارزش ۴٣۵ هـزار میلیارد ریال مبادله شد.

مهرماه، حدود ۶ میلیون و ۷۰۰ هزار فقره چک به ارزش ٧۴١ هزار میلیارد ریال وصول شد که نسبت به ماه قبل از نظر تعداد ۰.۹ درصد کاهش و از نظر مبلغ ۲.۲ درصد افزایش داشته است.

امسال در مهرماه در کل کشور ۹۱.۶ درصد از کل تعداد چک‌های مبادلـه‌ای و ۸۷.۸ درصد از کل مبلغ چک‌های مبادله‌ای وصول شد و در استان تهران حدود دو میلیون و ۲۰۰ هزار فقره چک به ارزش حـدود ٣٨٣ هـزار میلیارد ریال وصول شد.

۶۱۸ هزار چک‌ برگشتی

علاوه براین در مهرماه، در استان تهران بیش از ١٨١ هزار فقره چک بـه ارزش حـدود ۵٣ هـزار میلیارد ریال برگشت خورد.

حدود ۵٩۴ هزار فقره از چک های برگشتی در مهرماه که ٩٧ هزار میلیارد ریال ارزش داشته اند، به دلیل کسری یا فقدان موجودی برگشت خوردند که حدود ۹۶.۱ درصد کل تعداد چک های برگشتی را به خود اختصاص داده اند.

همچنین مطالعه کنید:

آیت الله رئیسی: تولید شرط داشتن اقتصادی مقاوم در برابر تکانه‌ها است

به گزارش کسب و کار نیوز ، آیت الله سید ابراهیم رئیسی روز پنجشنیه در …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.