صفحه اصلی / استان ها / برگزاری جشنواره تئاتر استانی
برگزاری جشنواره تئاتر استانی

برگزاری جشنواره تئاتر استانی

کسب و کار نیوز:سی‌امین جشنواره تئاتر استانی کردستان از دیروز کار خود را آغاز کرد و تا هقتم آذر ادامه دارد.

به گزارش کسب و کار نیوز به نقل از خبرگزاری صدا و سیما, مرکز کردستان ، دبیر سی‌امین جشنواره تئاتر استانی کردستان گفت : این جشنواره در هنرستان دخترانه هنر‌های زیبا شهر سنندج کار خود را آغاز کرد، تا در مدت چهار روز هشت اثر با هم به رقابت کنند.
شهرام میرزایی افزود : موضوعات مضامین دینی متکی بر خلاقیت و نوآوری ، پرداختن به موضوعات اجتماعی و احیای نمایش‌های آیینی و سنتی در اولویت موضوع آثار برگزیده این جشنواره قرار گرفتند.
وی اضافه کرد :  کشف و شناسایی استعداد‌های موثر در پیشرفت تئاتر ، حمایت از گروه‌های نمایشی برای تولید آثار ارزشمند و اجرای عمومی در سطح استان ، تعامل و همفکری هنرمندان جوان و پیشکسوت از اهداف برگزاری سی امین دوره جشنواره تئاتر استان کردستان است.
در این دوره از جشنواره هشت گروه به مدت چهار روز با هم به رقابت می‌پردازند و داوری این آثار هم بر عهده خسرو شهراز ، پرویز فاضل نژاد و صابر نیکبخت است.
دبیر سی‌امین جشنواره تئاتر استانی کردستان  گفت : در یک دهه اخیر از برگزاری جشنواره تئاتر استانی ، سی‌امین دوره آن با ارسال ۲۱ اثر به دبیرخانه ، شاهد بیشترین استقبال از این رویداد است .
وی با اشاره به اینکه ارسال آثار به این دوره از جشنواره رشد ۵۰ درصدی داشته است افزود : ۲ اثر از شرکت در جشنواره انصراف دادند و ۱۹ اثر به طور حضوری مورد بازبینی قرار گرفتند.
میرزایی با بیان اینکه صلاح محمدی ، نعمت ایزدی و کورش احمدی داوران بازبین این دوره از جشنواره بودند گفت : توسط این داوران ، هشت اثر انتخاب و به مرحله نهایی راه یافت.

همچنین مطالعه کنید:

رشد ۲۰ درصدی تخصیص اعتبارات عمرانی در سال گذشته/ بودجه ۱۴۰۳ فاقد کسری است

به گزارش کسب و کار نیوز، داود منظور در صفحه خودش در فضای مجازی نوشت: …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.