صفحه اصلی / اجتماعی / جامعه و شهری / واردات لوازم آرایشی و بهداشتی کاهش یافت

مدیرکل فرآورده‌های آرایشی و بهداشتی سازمان غذا و دارو گفت

واردات لوازم آرایشی و بهداشتی کاهش یافت

کسب و کار نیوز - مدیرکل فرآورده‌های آرایشی و بهداشتی سازمان غذا و دارو گفت: میزان واردات لوازم آرایشی و بهداشتی در کشور 75 درصد کاهش یافته است.

به گزارش کسب و کار نیوز به نقل از فارس، عبدالعظیم بهفر مدیرکل فرآورده‌های آرایشی و بهداشتی سازمان غذا و دارو در نشست خبری دومین همایش و نمایشگاه محصولات کازمتیک اظهار داشت: این نوع فرآورده‌ها از جمله کالاهیا سلامت‌محوری هستند اغلب مردم جامعه از آنها استفاده می‌کنند.

وی با بیان اینکه برای استفاده از فرآورده‌های سلامت‌محور به بازه زمانی طولانی مدت نیاز است،‌ اظهار داشت:‌ از آنجا که اقلام آرایشی و بهداشتی جزو این دسته از کالاها هستند باید استانداردهای لازم را کسب کنند تا به سلامت مردم جامعه آسیبی وارد نشود.

بهفر با اشاره به تشکیل سازمان غذا و دارو در سال ۱۳۹۰ گفت: برای اولین بار با توجه به اهمیت حوزه آرایشی و بهداشتی این اداره در این سازمان با هدف نظارت بر این محصولات تشکیل شد.

وی با بیان اینکه یکی از اهداف تشکیل این اداره حمایت از تولید محصولات آرایشی و بهداشتی در داخل کشور بوده است،‌گفت:‌در زمینه حمایت از کالاهای تولید داخل تلاش کردیم امور غیرحاکمیتی مانند صدور مجوزها را به انجمن‌ها واگذار کنیم. همچنین انجمن تولیدکنندگان آرایشی و بهداشتی قبول کرده است که در این زمینه به سازمان غذا و دارو کمک کند.

وی با بیان اینکه سازمان غذا و دارو به دنبال تغییر سیستم نظارتی به سمت افزایش دقت و تأیید فرآورده‌های آرایشی و بهداشتی است،‌گفت: با همکاری تولیدکنندگان فرآیندی آغاز شده تا از ظرفیت‌های خالی شرکت‌های آرایشی و بهداشتی استفاده شود.

مدیرکل فرآورده‌های آرایشی و بهداشتی سازمان غذا و دارو  با بیان اینکه طی سال‌های اخیر میزان تولید محصولات آرایشی و بهداشتی افزایش پیدا کرده است،‌گفت: برای ۵۱ فرآورده پروانه ساخت در سال گذشته صادر شد.

بهفر در ادامه با اشاره به استفاده از توانمندی و علم جوانان ایرانی برای فعلایت رد این صنعت توضیح داد:‌در سال ۹۷ شاهد کاهش ۷۵ درصدی پروانه‌های واردات محصولات آرایشی بهداشتی بوده‌ایم همچنین در سال گذشته ۱۰۱ پروانه بهره‌برداری از کارخانه‌های تولید لوازم آرایشی صادر شده است.

وی افزود: میزان واردات بر اساس پروانه‌ها در سال ۱۳۹۶، ۱۲۶۸۰ مورد بوده که این رقم در سال ۹۷، به ۳۳۵۰ مورد کاهش یافته است.

بهفر با اشاره به اینکه میزان صادرات محصولات آرایشی به ۱۸۰ میلیون دلار می‌رسد اظهار داشت: خوشبختانه استانداردهای محصولات ایرانی از استانداردهای اروپا پیروی می‌کنند و از کیفیت مناسبی برخوردار هستند.

همچنین مطالعه کنید:

رشد ۲۰ درصدی تخصیص اعتبارات عمرانی در سال گذشته/ بودجه ۱۴۰۳ فاقد کسری است

به گزارش کسب و کار نیوز، داود منظور در صفحه خودش در فضای مجازی نوشت: …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.