صفحه اصلی / اقتصادی / راه و شهرسازی / ارزان‌ترین ایرلاین‌های اروپایی را بشناسید

ارزان‌ترین ایرلاین‌های اروپایی را بشناسید

کسب و کار نیوز - به تازگی موسسه تحقیقاتی SkyTrax فهرست و گزارشی از ارزان‌ترین شرکت‌های هواپیمایی در اروپا منتشر کرده است.

به گزارش کسب و کار نیوز به نقل از ایسنا، بر اساس گزارش وب سایت worldairlineawards که طبق آمارهای منتشر شده از سوی موسسه تحقیقاتی در حوزه هوانوردی اسکای ترکس تهیه و تنظیم شده است، ارزان قیمت ترین شرکت‌های هواپیمایی و ایرلاین های فعال در کشورهای اروپایی در سال ۲۰۱۹ میلادی در فهرست زیر آمده است:

ایزی جت (EasyJet)

این ایرلاین بریتانیایی که دفتر مرکزی آن در فرودگاه لوتن لندن واقع شده است، از لحاظ تعداد انتقال مسافران و پروازهای بین المللی بزرگترین شرکت هواپیمایی بریتانیا به شمار می رود. ایزی جت با در اختیار داشتن ۳۴۰ فروند هواپیما در ناوگان هوایی خود، به ۱۲۴ مقصد بین المللی پرواز می کند.

نروژین ایر (Norwegian)

این شرکت هواپیمایی در سال ۲۰۰۳ میلادی افتتاح شد و آغاز به کار کرد. پایگاه اصلی این ایرلاین فرودگاه اورلند است که به صورت روزانه به ۱۲۱ مقصد داخلی و خارجی در مناطق و قاره های مختلف جهان پرواز می کند.

رایان ایر (Ryanair)

رایان‌ایر به عنوان یک ایرلاین ایرلندی، بزرگ‌ترین شرکت هواپیمایی ارزان‌قیمت اروپا به ‌شمار می‌ رود که بطور روزانه در بیش از ۲۷۰ خط هوایی در ۲۱ کشور اروپایی پرواز می‌کند.

یورو وینگز (Eurowings)   

یورووینگز یک شرکت هواپیمایی آلمانی است که در سال ۱۹۹۳ میلادی که بعد از ادغام دو شرکت هواپیمایی مستقر در شهرهای نورنبرگ و دورتموند تأسیس و راه اندازی شد. این شرکت همچنین در سال ۲۰۰۶ میلادی توسط لوفتهانزا خریداری شد.

دفتر مرکزی این ایرلاین در شهر دوسلدولف آلمان قرار دارد و به بالغ بر ۴۸ مقصد داخلی و خارجی پرواز می کند.

ویولینگ ایرلاینز (Vueling Airlines)

ویولینگ یک شرکت هواپیمایی اسپانیایی است که پایگاه اصلی آن فرودگاهی در نزدیکی شهر بارسلون قرار دارد. این ایرلاین با در اختیار داشتن بالغ بر ۷۰ فروند هواپیما در سایز و برندهای مختلف، به ۱۰۶ شهر و مقصد داخلی و خارجی پرواز می کند.

جت ۲ دات کام (Jet۲.com)

این ایرلاین ارزان قیمت بریتانیایی که در سال ۲۰۰۲ میلادی تاسیس و راه اندازی شد، هم اکنون به صورت روزانه به بالغ بر ۶۵ مقصد بین المللی پرواز می کند و مسافران خود را به شهرها و کشورهای مختلف جابجا می کند.

ویز ایر (Wizz Air)

ویز ایر یک شرکت هواپیمایی ارزان‌قیمت در مجارستان محسوب می شود که دفتر مرکزی آن در شهر بوداپست، پایتخت این کشور قرار دارد و به ۳۵ کشور که بیشتر در مناطق اروپا واقع شده اند، پرواز می کند. این ایرلاین با اینکه حامل پرچم مجارستان نیست، اما دارنده بیشترین تعداد ناوگان هوایی در این کشور به شمار می رود.

ایر بالتیک (airBaltic)

ایربالتیک (AirBaltic) شرکت هواپیمایی حامل پرچم کشور لتونی است که در کلاس خطوط هوایی ارزان‌قیمت دسته‌بندی می‌شود. دفتر مرکزی این شرکت در شهر ریگا، لتونی قرار دارد و مقر اصلی پروازهای آن نیز از فرودگاه بین‌المللی ریگاست. این ایرلاین با در اختیار داشتن ۲۵ الی ۳۵ فروند هواپیمای مختلف، مسافران خود را به بالغ بر ۶۰ مقصد داخلی و خارجی منتقل می کند.

پوبدا (Pobeda)

پوبدا یک شرکت هواپیمایی روسی است که دفتر مرکزی آن در شهر مسکو، پایتخت روسیه واقع شده است و در سال ۲۰۱۴ میلادی تاسیس و راه اندازی شد. این ایرلاین زیرمجموعه شرکت مادر ائروفلوت روسیه به عنوان بزرگترین ایرلاین این کشور پهناور به شمار می رود.

همچنین مطالعه کنید:

طرح کالابرگ در ۱۴۰۳ ادامه می‌یابد/ امسال کسری بودجه نخواهیم داشت

به گزارش کسب و کار نیوز ، داوود منظور رئیس سازمان برنامه و بودجه در …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.