به گزارش کسب و کار نیوز به نقل از ورزش سه, چندی قبل فدراسیون فوتبال آگهی مزایده ای برای واگذاری حق پخش اینترنتی مسابقات لیگ برتر منتشر کرد تا آی پی تی وی هایی که مایل به خرید و گرفتن حق پخش این مسابقات هستند بتوانند با ارائه بالاترین پیشنهاد برنده این مزایده شوند. هوشنگ نصیرزاده مدیرعامل باشگاه ماشین سازی در این ارتباط گفت:” واقعیت این است ۷۵ درصد از درآمدها باشگاه ها از حق پخش تلویزیونی است و باشگاه های ایرانی از این پول محروم هستند.”
او افزود:” به همین دلیل تصمیم بر این شد که حق پخش اینترنتی مسابقات واگذار شود و این موضوع بعد از طرح در هیات رئیسه سازمان لیگ در جلسه هیات رئیسه فدراسیون که در مشهد برگزار شد به تصویب رسید.”
نصیرزاده همچنین گفت:” با توجه به اینکه اصول قراردادی باید مراعات می شد کمیسیون الزام کرده بود که واگذاری به صورت مزایده باشد و مزایده یعنی هرکسی پول بیشتری بدهد می تواند صاحب حق پخش شود.”
او با بیان اینکه واگذاری حق پخش اینترنتی می تواند بخشی از مشکلات مالی باشگاه ها را حل کند گفت:” با این کار بخشی از مشکلات باشگاه ها حل خواهد شد. در حال حاضر غیر از دو سه باشگاه دیگر باشگاه ها نتوانستند بیش از ۲۰ درصد از قراردادهایشان را پرداخت کنند.”