صفحه اصلی / اقتصادی / بورس / شاخص بورس در آبان ماه ۳۳۱۸ واحد کاهش یافت

شاخص بورس در آبان ماه ۳۳۱۸ واحد کاهش یافت

کسب و کار نیوز -شاخص بورس در پایان معاملات آبان ماه امسال با ۳۳۱۸ واحد کاهش معادل ۱.۰۸ درصد افت را به ثبت رساند.

به گزارش کسب و کار نیوز، در جریان معاملات بورس اوراق بهادار در دومین ماه پاییز امسال تعداد ۵۱۰۷۲ میلیون انواع اوراق بهادار به ارزش ۲۴۶۱۴۶ میلیارد ریال در بیش از ۵ میلیون و ۹۳۶ هزار دفعه مورد معامله قرار گرفت که به ترتیب ۵۰، ۴۳ و ۴۲ درصد کاهش را نسبت به ماه قبل‌تر تجربه کرد.

این درحالی است که تعداد ۲۲۴۱ میلیون واحد از صندوق های سرمایه گذاری قابل معامله در بورس تهران هم در آبان ماه امسال به ارزش کل ۲۲۸۸۶ میلیارد ریال مورد معامله قرار گرفت که به ترتیب با ۳۱٫۵ و ۳۲٫۵ درصد کاهش همراه شد.

در بازار بدهی نیز که اوراق مشارکت، گواهی سپرده و صکوک معامله می شود، تعداد ۳ میلیون و ۱۲ هزار برگه اوراق مشارکت به ارزش کل ۲۹۶۶ میلیارد ریال در ماه گذشته معامله شد که به ترتیب  ۵۴ و ۵۶ درصد کاهش داشته است.

همچنین در بازار مشتقه تعداد ۸۰ میلیون قرارداد به ارزش ۳۶۵ میلیارد ریال در ماهی که گذشت مورد معامله قرار گرفت که به ترتیب با ۸۱٫۱۹ و ۹۷٫۵ درصد افزایش همراه شد.

این گزارش می‌افزاید: شاخص بورس نیز در پایان معاملات آبان ماه امسال با ۳۳۱۸ واحد کاهش معادل ۱٫۰۸ درصد افت را به ثبت رساند و به رقم ۳۰۴۹۹۷ واحد رسید. شاخص بازار اول نیز در این مدت با ۴۲۰۰ واحد کاهش به رقم ۲۲۰۷۸۷ واحد و شاخص بازار دوم با ۱۳۱۴ واحد افزایش به عدد ۶۲۴۲۲۶ واحد رسیدند که به ترتیب با ۱٫۸۷ درصد کاهش و ۰٫۲۱ درصد افزایش مواجه شدند.

این در حالی است که شاخص کل هموزن هم در ماه گذشته با ۵۷۸۶ واحد افزایش روبرو شد و به رقم ۸۷۷۸۰ واحد رسید و با ۷٫۰۵ درصد افزایش همراه شد.

همچنین مطالعه کنید:

رشد ۲۰ درصدی تخصیص اعتبارات عمرانی در سال گذشته/ بودجه ۱۴۰۳ فاقد کسری است

به گزارش کسب و کار نیوز، داود منظور در صفحه خودش در فضای مجازی نوشت: …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.