صفحه اصلی / اقتصادی / بازرگانی و تجارت / افت ۹۴ درصدی واردات اتحادیه اروپا از ایران در ۹ ماهه ۲۰۱۹
افت ۹۴ درصدی واردات اتحادیه اروپا از ایران در ۹ ماهه ۲۰۱۹

افت ۹۴ درصدی واردات اتحادیه اروپا از ایران در ۹ ماهه ۲۰۱۹

کسب و کار نیوز - واردات اتحادیه اروپا از ایران در ۹ ماهه نخست ۲۰۱۹ نسبت به مدت مشابه سال قبل افت ۹۴ درصدی داشته و به ۵۱۴ میلیون یورو رسیده است.

به گزارش کسب و کار نیوز به نقل از تسنیم، آمار منتشرشده از سوی اداره اطلاعات اقتصادی اتحادیه اروپا (یورو استات) نشان می‌دهد مبادلات تجاری ایران و ۲۸ عضو این اتحادیه در ۹ ماهه نخست سال جاری میلادی با افت قابل توجه نسبت به مدت مشابه سال قبل از آن مواجه شده است.

مبادلات دو طرف در ۹ ماهه نخست ۲۰۱۸ بالغ بر ۱۵٫۴۱ میلیارد یورو بوده که این رقم در ۹ ماهه نخست امسال با افت ۷۵ درصدی به ۳٫۸۶۶ میلیارد یورو رسیده است.

صادرات اتحادیه اروپا به ایران در ماه‌های ژانویه تا سپتامبر ۲۰۱۹ به کمتر از نصف صادرات این اتحادیه به ایران در مدت مشابه سال قبل رسیده است. صادرات اتحادیه اروپا به ایران در ۹ ماهه نخست سال ۲۰۱۸ بالغ بر ۶٫۸۶۷ میلیارد یورو اعلام شده بود اما این رقم در مدت مشابه امسال  با افت ۵۱ درصدی به ۳ میلیارد و ۳۵۲ میلیون یورو کاهش یافته است.

واردات اتحادیه اروپا از ایران در ۹ ماهه نخست ۲۰۱۹ نیز نسبت به مدت مشابه سال قبل افت ۹۴ درصدی داشته و به ۵۱۴ میلیون یورو رسیده است. اتحادیه اروپا در ۹ ماهه نخست سال قبل ۸٫۵۴۳ میلیارد یورو کالا از ایران وارد کرده بود.

افت قابل توجه تجارت اتحادیه اروپا با ایران در سال ۲۰۱۹ در پی بازگشت تحریم‌های هسته‌ای آمریکا علیه ایران نشان می‌دهد این اتحادیه به‌رغم وعده‌های خود نتوانسته است از منافع ایران در چارچوب توافق هسته‌ای دفاع کند. کشورهای اروپایی با پیروی از تحریم نفتی آمریکا علیه ایران واردات نفت از ایران را در سال ۲۰۱۹ متوقف کرده‌اند و صادرات کالا به ایران را به کمتر از نصف رسانده‌اند.

همچنین مطالعه کنید:

افزایش سهم درآمدهای پایدار به ۵۲ درصد/ ضمانت بانکی جایگزین مالیات تولیدکنندگان

به گزارش کسب و کار نیوز ، سخنگوی اقتصادی گفت: دلیل تاخیر نهایی شدن قانون …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.