صفحه اصلی / اسلایدر / ۱/۵ میلیارد دلار ضرر نبود اینترنت ملی
۱/۵ میلیارد  دلار  ضرر نبود  اینترنت ملی

قطعی اینترنت اقتصاد کشور را فلج کرد

۱/۵ میلیارد دلار ضرر نبود اینترنت ملی

کسب و کار نیوز-قطعی اینترنت طی یک هفته اخیر ضمن آنکه باعث خسارت سنگین به کسب و کارهای اینترنتی، حوزه‌های گردشگری، بورس و به طور کلی اقتصاد کشور شده، تجارت و صادرات را نیز با مشکلات زیادی روبه رو کرده است. به گفته فعالان اقتصادی عدم دسترسی به شرکای خارجی خیلی از معاملات را بلاتکلیف گذاشته است. این درحالیست که در شرایط فعلی نیاز به ارزهای صادراتی و رفع موانع تجارت یک ضررورت محسوب می‌شود.

ثمانه نادری

به گزارش کسب و کار نیوز، شرایط تحریمی تنگنای بسیاری در حوزه صادرات و واردات کالا ایجاد کرده بود و دست خیلی از فعالان اقتصادی برای افزایش میزان تولید و تامین بازار داخلی بست. حالا اما با قطعی اینترنت این تنگنا بیشتر هم شده است.
در همین رابطه محسن جلال‌پور، رییس سابق اتاق بازرگانی ایران با اشاره به تاثیر اینترنت روی حوزه تجارت و صادرات و واردات گفت: تاثیر اینترنت در ابعاد مختلف و در کارها و برنامه‌ها و شرکت‌های مختلف متفاوت است.
وی افزود: ما امروز به عنوان صادرکننده تنها راه ارتباطی‌مان اینترنت است و هیچ‌کدام از طرف‌های مقابل در هیچ‌کجای دنیا با قطعی اینترنت، کار دیگری نمی‌کنند. دیگر دوره‌ای که به صورت فکس و تلفن و نامه‌نگاری کار انجام می‌دادیم، گذشته است.

رییس سابق اتاق بازرگانی و صنایع و معادن ایران تصریح کرد: در دوره یک هفته‌ای که اینترنت نداشتیم، عملا برای ارتباطات کاری مستاصل بودیم؛ مثل ارتباطات حمل‌ونقل، فروش و بازار.

جلال‌پور با بیان این که به شدت اقتصاد کشور در طول یک هفته گذشته آسیب دیده است، عنوان کرد: تقریبا می‌توان گفت بخشی از بازار را به دلیل این‌که نتوانستیم ارتباط مستمر داشته باشیم و ایمیل طرف حساب‌ها را جواب دهیم، از دست داده‌ایم.

وی متذکر شد: براساس آنچه که جمع‌بندی بزرگان کشور است، در طول یک‌هفته گذشته ۱.۵ میلیارد دلار خسارت به بخش اقتصادی کشور وارد شده است.

در همین حال، عدنان موسی‌پور، رییس اتاق مشترک ایران نیز گفته قطعی اینترنت روی صادرات اثر منفی داشته داشت. صادرات یعنی ارتباط برقرار کردن با دنیا و مهم‌ترین ابزار برقراری ارتباطات، اینترنت است.
رییس اتاق مشترک ایران و قطر با بیان این‌که با قطعی اینترنت، صادرات ضربه سنگینی خورد، تصریح کرد: آسیبی که صادرات دید، از لحاظ مالی که بماند و هم از لحاظ اعتباری دچار مشکل شدیم. ارتباط ما با دنیا قطع شده و نه اسناد را می‌توانیم جابه‌جا کنیم.

همچنین مطالعه کنید:

آیت الله رئیسی: تولید شرط داشتن اقتصادی مقاوم در برابر تکانه‌ها است

به گزارش کسب و کار نیوز ، آیت الله سید ابراهیم رئیسی روز پنجشنیه در …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.