صفحه اصلی / اقتصادی / بانک / گزارش بانک جهانی از رتبه ۱۳۱ دولت ایران در کارآمدی
گزارش بانک جهانی از رتبه ۱۳۱ دولت ایران در کارآمدی

گزارش بانک جهانی از رتبه ۱۳۱ دولت ایران در کارآمدی

کسب و کار نیوز-بانک جهانی با بررسی ۲۰۹ دولت جهان به لحاظ کارآمدی، دولت ایران را در رده ۱۳۱ و پایین تر از دولت هایی مثل سنگاپور، سوئیس، آندورا، امارات، تایوان، قطر، هند و اردن قرار داد.

به گزارش کسب و کار نیوز به نقل از تسنیم، بانک جهانی طی گزارشی به بررسی وضعیت کارآمدی دولت ها در ۲۰۹ کشور جهان پرداخته و بر اساس آمار سال ۲۰۱۸ نمره ای از صفر تا ۱۰۰ را به هر کشور در شاخصی به نام شاخص کارآمدی دولت ها داده است.

دولت ایران در شاخص کارآمدی دولت ها نمره ۳۷٫۵ را بدست آورده و در رده بندی جهانی جایگاه ۱۳۱ را به خود اختصاص داده است.

بر این اساس کارآمدی ۱۳۰ دولت در جهان طی سال ۲۰۱۸ بیشتر از دولت ایران در این سال بوده است و ۷۸ دولت نیز کارآمدی کمتری نسبت به دولت ایران داشته اند.

در رده بندی جهانی، دولت سنگاپور با کسب نمره ۱۰۰ به عنوان کارآمدترین دولت شناخته شده است و سوئیس با کسب نمره ۹۹٫۵ و فنلاند با نمره ۹۹ به ترتیب در رتبه های دوم و سوم از این نظر قرار گرفته اند.

برخی دولت های دیگر که کارآمدی بیشتری نسبت به دولت ایران داشته اند عبارتند از: آندورا، هنگ کنگ، نروژ، دانمارک، هلند، امارات، تایوان، انگلیس، قطر، یونان، هند، اردن، کویت و تونس.

برخی دولت ها نیز که در رتبه پایین تر از دولت ایران قرار گرفته اند عبارتند از: الجزایر، مالدیو، مصر، پاکستان، نیجر، گابن، ترکمنستان، زیمبابوه، چاد، سودان.

کشور تازه تاسیس سودان جنوبی با کسب نمره صفر به عنوان ناکارآمدترین دولت جهان شناخته شده است.

همچنین مطالعه کنید:

رشد ۲۰ درصدی تخصیص اعتبارات عمرانی در سال گذشته/ بودجه ۱۴۰۳ فاقد کسری است

به گزارش کسب و کار نیوز، داود منظور در صفحه خودش در فضای مجازی نوشت: …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.