صفحه اصلی / سرخط خبرها / دیدار معاون گردشگری با سفیر و مدیر بازارهای نوظهور سوئیس
دیدار معاون گردشگری با سفیر و مدیر بازارهای نوظهور سوئیس

دیدار معاون گردشگری با سفیر و مدیر بازارهای نوظهور سوئیس

کسب و کار نیوز:معاون گردشگری وزارت میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی، سفیر سوئیس در ایران و نیز مدیر بازارهای نوظهور و پروژه‌های خاص گردشگری کشور سوئیس درباره ترسیم چشم‌انداز همکاری عملیاتی دو کشور در حوزه گردشگری به بحث و تبادل نظر پرداختند.

به گزارش کسب و کار نیوز به نقل از پایگاه اطلاع رسانی میراث آریا, ولی تیموری پیرو امضای تفاهم‌نامه گردشگری در سفر اخیرش به کشور سوئیس، با چنتل دلی سفیر سوئیس در ایران و فدریکو سوماروگا مدیر بازارهای نوظهور و پروژه‌های خاص گردشگری این کشور به منظور برقراری تعامل و ارتباطات دو سویه در حوزه گردشگری، دیدار و گفتگو کرد.

در این نشست معاون گردشگری پس از تشریح و تبیین پروژه‌های کلان در دست اقدام از جمله بازبینی برنامه توسعه گردشگری کشور، برند ملی گردشگری کشور، تدوین نظام جامع آموزش گردشگری و نیز توضیح درباره روند فعالیت بخش دولتی و خصوصی از امکان تبادل تجربیات و مشاوره‌های تخصصی و فنی استقبال کرد. همچنین پیرو سند همکاری گردشگری امضای شده اخیر در کشور سوئیس، احصای محورهای همکاری برای تدوین برنامه اجرایی نیز در دستور کار قرار گرفت.

معاون گردشگری با اشاره به اینکه برابر آمار موجود ۹۱ درصد جمعیت کشور سوئیس در سال ۲۰۱۶ حداقل یک سفر داشته و بالغ بر ۲۲/۴ میلیلون سفر انجام گرفته است؛ این بازار موفق و پویا در حوزه گردشگری را امکانی برای تبادل تجربیات و دانش به ویژه در شاخه‌های مختلف گردشگری از جمله گردشگری کوهستان، روستایی، اکوتوریسم و سلامت عنوان کرد.

معاون گردشگری، امکان برخورداری از تجربیات موفق کشور سوئیس در حوزه بازاریابی دیجیتال، کسب وکارهای نوظهور، استارتاپ‌ها و نیز برگزاری کارگاه‌های آموزشی مرتبط را نیز بخش دیگری از تعاملات قابل انتظار در روابط گردشگری دو کشور عنوان کرد.

معاون گردشگری نتایج تحلیل ساختار گردشگری کشور سوئیس و نیز ارتباط بخش خصوصی و دولتی با یکدیگر را در روند شکل‌گیری ساختار جدید حوزه گردشگری در وزارت متبوع موثر عنوان کرد و از پیشنهاد طرف سوئیسی برای ارسال سند توسعه گردشگری کشور و نیز جزییات ساختار فعالیت آنها به منظور بهره‌برداری لازم در این زمینه استقبال کرد.

همچنین طبق توافق طرفین تصمیم بر آن شد تا در حاشیه نمایشگاه بین‌المللی گردشگری تهران در بهمن ماه امسال ، کمیته فنی گردشگری مشترک دو کشور برگزار شود.

علاوه بر این طرف سوئیسی نیز با ابراز خرسندی از دیدار مجدد معاون گردشگری، با تشریح نتایج سفر و نشست با بخش‌های خصوصی در طول سفر پنج روزه به کشورمان بر اجرایی شدن سند همکاری امضا شده میان دو کشور تاکید و برای هرگونه همکاری در حوزه گردشگری اعلام آمادگی کرد.

مدیر بازارهای نوظهور و پروژه‌های خاص گردشگری کشور سوئیس، حضور ۳۰ نفر از توراپراتورهای این کشور در تور آشناسازی ایران در هفته جاری و به تبع آن مذاکره با بخش‌های مرتبط را فرصتی مغتنم جهت ارتباط بخش خصوصی دو کشور عنوان کرد تا پس از بررسی و شناسایی زمینه‌های ارتباط، برنامه‌های عملیاتی مرتبط اتخاذ شود.

همچنین مطالعه کنید:

رشد ۲۰ درصدی تخصیص اعتبارات عمرانی در سال گذشته/ بودجه ۱۴۰۳ فاقد کسری است

به گزارش کسب و کار نیوز، داود منظور در صفحه خودش در فضای مجازی نوشت: …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.