صفحه اصلی / استان ها / ترانزیت بیش از ۱۲۹ هزار تن کالا از مرز باشماق
ترانزیت بیش از ۱۲۹ هزار تن کالا از مرز باشماق

مریوان؛

ترانزیت بیش از ۱۲۹ هزار تن کالا از مرز باشماق

کسب و کار نیوز:۱۲۹ هزار و ۶۲۰ تُن کالا به ارزش ۳۴۵ میلیون و ۱۲۶ هزار و ۲۶۳ دلار مهر ماه امسال از مرز باشماق مریوان به خارج از کشور ترانزیت شد.

به گزارش کسب و کار نیوز به نقل از خبرگزاری صدا و سیما, مرکز کردستان، مدیرکل گمرکات استان کردستان گفت: یک هزار و ۵۶۲ تُن کالا به ارزش ۶۵۳ هزار و ۴۵۸ دلار از مرز باشماق در مهر امسال ترانزیت داخلی مبدا شد.
گمرک باشماق مریوان تنها مرز ترانزیتی استان کردستان است که هم ترانزیت داخلی و خارجی مبدا و هم ترانزیت خارجی مقصد در آن انجام می‌شود.
بختیار رحمانی‌پور افزود: میزان ترانزیت خارجی مبدا در این یک ماه ۳۸ هزار و ۸۰۳ تُن به ارزش ۸۲ میلیون و ۳۸۱ هزار و ۵۰۰ دلار بوده است.
رحمانی پور میزان کالای ترانزیت خارجی مقصد را در مهر امسال ۸۹ هزار و ۲۵۵ تُن اعلام کرد و یادآور شد: ارزش دلاری این میزان کالا ۲۶۲ میلیون و ۹۱ هزار و ۴۰۵ دلار است.
مدیرکل گمرکات استان کردستان افزود: از ابتدای امسال تا پایان مهر ماه گذشته، گمرک باشماق تنها مرز ترانزیتی استان کردستان با ترانزیت ۵۶۷ هزار تُن کالا به ارزش ۲ میلیارد و ۱۱۲ میلیون دلار موفق به کسب رتبه دوم ترانزیتی مقصد در بین ۵۷ گمرک کشور شد.
رحمانی‌پور گفت: در مجموع میزان ترانزیت خارجی مبدا، خارجی مقصد و ترانزیت داخلی مبدا از گمرک باشماق در این مدت (هفت ماه) ۹۳۰ هزار تُن به ارزش ۲ میلیارد و ۳۹۶ میلیون دلار بود که نسبت به مدت مشابه آن در سال گذشته کاهش ۳۲ درصدی از نظر وزنی و افزایش ۱۰۶ درصدی از نظر ارزش ریالی را داشته است.
گمرکات استان کردستان با شعبه‌های فعال در سنندج، باشماق مریوان، سیرانبند بانه به فعالان اقتصادی خدمات گمرکی ارائه میکند.

همچنین مطالعه کنید:

رشد ۲۰ درصدی تخصیص اعتبارات عمرانی در سال گذشته/ بودجه ۱۴۰۳ فاقد کسری است

به گزارش کسب و کار نیوز، داود منظور در صفحه خودش در فضای مجازی نوشت: …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.