صفحه اصلی / اقتصادی / ارتباطات و فناوری اطلاعات / «اسنپ» برنامه‌ای برای افزایش کرایه ندارد
«اسنپ» برنامه‌ای برای افزایش کرایه ندارد

مدیرعامل «اسنپ» در گفتگو با «کسب و کار»:

«اسنپ» برنامه‌ای برای افزایش کرایه ندارد

کسب و کار نیوز - مدیرعامل «اسنپ» اعلام کرد: ما از روز نخست سهمیه‌بندی بنزین و حتی قبل از آن با وزارت کشور و شرکت نفت در تماس و در جلسه بودیم. ساز و کار آن را درآوردیم و نه‌تنها اختلالی ایجاد نشده؛ حتی بهتر هم شده است زیرا در ابتدا قرار بود سهمیه‌ بنزین تاکسی‌های اینترنتی به صورت ماهیانه پرداخت شود؛ ولی در حال حاضر به صورت هفتگی شده و قرار است هر پیمایشی که رانندگان ما دارند، در آخر هفته معادل آن، سهمیه سوخت به آنها اختصاص پیدا کند.

به گزارش کسب و کار نیوز، ژوبین علاقبند گفت: «طبیعتا وقتی این طرح اعلام شد، در ابتدا حالت شوکی بود و خیلی از رانندگان در جریان نبودند که می‌توانند سهمیه بگیرند. آنها منتظر بودند که ببینند چه اقدامی صورت می‌گیرد؛ ولی ما با وسعت زیاد شروع به اطلاع‌رسانی کردیم و به آنها اطلاعیه دادیم و در وبلاگ‌های‌مان نوشتیم و با هر روشی که می‌توانستیم (پیامک و …) اطلاع‌رسانی کردیم که قضیه اختصاص سهمیه سوخت به تاکسی‌های اینترنتی کاملا جدی است و انجام خواهد شد. حتی روز پنج‌شنبه یک و نیم میلیون پیامک دادیم و تاکید کردیم که تا اواسط هفته جاری، این رقم به آنها اختصاص پیدا خواهد کرد و این سیستم با یک شیب خوبی برگشته و رانندگان قبول سفر می‌کنند و پیش‌بینی ما این است که وقتی نخستین سهمیه هم پرداخت شود، وضعیت به حالت کاملا عادی برگردد.»

او در پاسخ به سوال «کسب و کار» مبنی بر اینکه قطعی اینترنت آیا اپلیکیشن «اسنپ» را با اختلال مواجه کرد یا خیر، پاسخ داد: «وقتی در هفته گذشته اینترنت مشکل پیدا کرد ما و همه اپ‌های ایرانی که سرورهای‌مان در داخل ایران بودند هیچ اختلالی در کارکردشان به‌وجود نیامد؛ یعنی اپ «اسنپ» باز بود و تنها مشکلی که وجود داشت این بود که خیلی‌ از افراد نمی‌دانستند اپ «اسنپ» باز است و هیچ مشکلی ندارد. ما در آن زمینه نیز اطلاع‌رسانی کردیم و با ارسال اطلاعیه و پیامک به مسافران اعلام کردیم که اپ ما قابل استفاده است؛ در نتیجه در آن زمینه نیز مشکلی پیش نیامد. ما ریزش مسافر نیز به آن صورت نداشتیم. البته در ابتدای هفته گذشته یکی، دو روز برفی داشتیم که اختلالات در روزهای برفی عادی است.» علاقبند در پاسخ به این سوال که «طرح سهمیه بندی بنزین براساس پیمایش هفتگی چگونه است؟» گفت: «در مورد اختصاص سهمیه بنزین به تاکسی‌های اینترنتی به صورت هفتگی باید توضیح دهم که فرض کنید در این هفته یک تاکسی اینترنتی ۲۰۰ کیلومتر پیمایش داشته باشد، بلافاصله روز نخست هفته بعد این سهمیه ۲۰۰ کیلومتر که می‌شود ۱۴ لیتر را دریافت می‌کند و این‌گونه نیست که اگر این تاکسی باز هم سفر داشته باشد، دیگر این سهمیه را دریافت نکند. خوشبختانه نحوه طراحی این قضیه به این صورت است که تاکسی‌های اینترنتی هر پیمایشی که داشته باشند؛ البته با سقف ۳۰۰ لیتر در ماه، مطابق آن سهمیه بنزین دریافت خواهند کرد. ۳۰۰ لیتر در ماه حدود ۴ هزار و ۲۰۰ الی ۳۰۰ کیلومتر در ماه خواهد شد و سقف مناسبی است و من فکر نمی‌کنم مشکلاتی در این زمینه به‌وجود بیاید. بعد هم اینکه هفته نخست، هفته گذشته بود که ممکن است کمی نگرانی وجود داشته باشد که «اسنپ» از منابع خود شرکت کمک‌هزینه خرید بنزین نیز به رانندگان‌ پرداخت کرد که در هفته اول عملا مشکلی پیش نیاید و این طرح را تا فردا تمدید کردیم و ان‌شاءا… پس‌فردا این قضیه حل خواهد شد. ما برنامه‌ای برای افزایش قیمت نداریم چون عملا این سهمیه سوخت دارد اختصاص پیدا می‌کند و با این کار، مشکل قیمت‌ بنزین حل خواهد شد. دید ما نسبت به اختصاص هفتگی سهمیه خوب است.» او افزود: «لازم است ذکر شود سهمیه بنزین در اختیار شرکت «اسنپ» قرار نمی‌گیرد و به صورت هفتگی از طرف شرکت پالایش و پخش فرآورده‌های نفتی برای رانندگان واریز می‌شود. این مبلغ براساس پیمایش هفتگی رانندگان به حساب آنها واریز می‌شود و تنها به‌منظور دریافت بنزین در جایگاه‌های سوخت قابل استفاده است. «اسنپ» از روز ۲۶ آبان طرحی را به‌منظور تسهیل خدمت‌رسانی رانندگانش به مدت ۸ روز (تا ۳ آذر) اجرا کرده است. این تاکسی اینترنتی در طرح حمایتی خود با اعطای وامی برای تهیه بنزین تلاش می‌کند خدمت‌رسانی‌ به مسافران و درآمدزایی رانندگانش را تضمین کند. همچنین «اسنپ» با تخصیص میلیاردها تومان پاداش تلاش می‌کند تا ضمن ثابت نگه‌داشتن قیمت سفرهایش، درآمدزایی رانندگان خود را بهبود بخشد.»

همچنین مطالعه کنید:

بیش از ۷۰ درصد مبادلات بورس انرژی در حوزه صادرات است

به گزارش کسب و کار نیوز، علی نقوی در نشست «ظرفیت گواهی‌های کاهش انتشار آلایندگی …

یک دیدگاه

  1. خیلی ببخشیدا.سهمیه ای که شمافقط برای پیمایش درنظرگرفتیدهرصدکیلومترهفت لیترکه بدردنمیخوره.اولاصدی هفت مخصوص جاده هست نه برای ترافیک وشلوغی شهرکه پیمایش چندانی نداریم.دومامخصوص ماشین پرایددرنظرگرفتیدفقط که مصرفش پایینه.سومافصل گرماکه الزامابرای مسافربایدکولرروشن کنیم مصرف میره بالاتر.چهارماحساب مسیرهای که برگشت ومسافرنداره وبایدخالی برگردیم نکردین.پنجماماشین دوگانه سوزویک گانه سوزاسنپ رابه یک اندازه سهمیه میخواین بدین؟حتی تاکسی هاهم براشون جداکردن وبه یک گانه سوزهانزدیک دوبرابرسهمیه دادن.اونایی که ماشینشون دوگانه سوزنیست که.چهارپنج ملیون پول هم ندارن بدن سی ان جی ببندن.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.