صفحه اصلی / ورزشی / جهان ورزش / مورینیو: یادم می‌آید ۹۰ دقیقه با دکو به هم فحش می‌دادیم!
مورینیو: یادم می‌آید ۹۰ دقیقه با دکو به هم فحش می‌دادیم!

صحبتهای مورینیو در آستانه بازی با وستهام

مورینیو: یادم می‌آید ۹۰ دقیقه با دکو به هم فحش می‌دادیم!

کسب و کار نیوز:ژوزه مورینیو، سرمربی جدید تاتنهام در آستانه اولین بازی‌اش با این تیم که امروز در زمین وستهام انجام می‌شود درباره بازیکنان تاتنهام و پست جدیدش در این تیم صحبت کرد.

به گزارش کسب و کار نیوز به نقل از ورزش سه, درحالیکه تاتنهام امروز در اولین بازی خود با سرمربی جدیدش ژوزه مورینیو در خانه وستهام به مصاف این تیم می‌رود، مورینیو در کنفرانس خبری پیش از این بازی درباره بازیکنانش در تاتنهام و پست جدید او به عنوان سرمربی این تیم لندنی صحبت کرد.

مورینیو در سالهایی که در انگلیس، هدایت دو باشگاه منچستریونایتد و چلسی را به عهده داشت با شایعاتی روبرو بود که از تلاش او برای جذب برخی بازیکنان تاتنهام خبر می‌دادند. آقای خاص در پاسخ به سوالی مبنی بر اینکه در آن زمان برای جذب کدام یک از بازیکنان امروز تاتنهام تلاش کرده گفت:” راجع به این اواخر چیزی نمی‌گویم بلکه می‌خواهم به خیلی وقت پیش برگردم. من لوکاس مورا را می‌خواستم، آن هم زمانی که او در سائوپائولو بازی می‌کرد، قبل از انتقالش به پاری سن ژرمن. من آن زمان سعی کردم او را به رئال مادرید بیاورم. من با پدر و مادر لوکاس دیدار کردم و مدیر برنامه‌هایش را در مادرید دیدم. ولی بعد سر و کله پاری سن ژرمن پیدا شد و نتوانستیم او را جذب کنیم. این فقط یک مثال است که به خیلی وقت پیش برمی‌گردد ولی برخی بازیکنهای دیگر هم بودند که همین اواخر آنها را می‌خواستم. بعضی دیگر هم بودند که به خریدشان فکر هم نمی‌کردیم چون می‌دانستیم غیرممکن است. این جور مواقع شما فقط آن بازیکن را تحسین می‌کنید و با اینکه دلتان می‌خواهد او را در تیم‌تان داشته باشید فراموشش می‌کنید”.

مورینیو در ادامه اعتراف کرد که یکی از این بازیکنان که او به آنها اشاره کرده بود هری کین بوده. مورینیو در این باره گفت:” کونته زمانی که سرمربی چلسی بود هری کین را می‌خواست ولی به نظر من داشت وقتش را تلف می‌کرد چون ما مربی‌ها باید بدانیم چه کاری ممکن است و چه کاری نیست. خرید هری کین یک عملیات غیرممکن است. او بدون شک یکی از بهترین مهاجمین دنیا است. او فقط به تیمی نیاز دارد که کاملا از او حمایت کند، چه در تیم ملی انگلیس و چه در تاتنهام، هری کین زمانی که تیم وضع خوبی دارد در اوج درخشش قرار دارد”.

مورینیو در ادامه صحبتهایش درباره هری کین گفت:” مرحله بعدی برای کین چیست؟ فتح جام. او چه در تاتنهام و چه در تیم ملی انگلیس به قهرمانی نیاز دارد تا کیفیتش به عنوان یک بازیکن را ثابت کند. من با تعدادی از بهترین مهاجمین دنیا کار کرده‌ام و می‌دانم که هری کین یک مهاجم درجه یک است”.

مورینیو درباره اهمیت حفظ هری کین در تاتنهام گفت این وظیفه باشگاه است. او در این باره گفت:” این به من ارتباطی ندارد. این کار آقای لوی است و باشگاه. رئیس تاتنهام برنامه و هدف مشخصی دارد که عبارت است از بزرگتر کردن و بهتر کردن تاتنهام. هیچ باشگاهی بزرگتر و بهتر از تاتنهام نیست و تیم فوتبال این باشگاه هم یکی از بزرگترین و بهترین تیمهای دنیا است. حفظ بهترین بازیکنان تیم بدون شک بخشی از این برنامه است. مساله این نیست که رئیس باشگاه این را به من قول داده یا نداده. این بخشی از توضیحات آقای لوی درباره آینده و برنامه باشگاه بود. آقای لوی بدون اینکه درباره بازیکن مشخصی صحبت کند به من گفت که وقتی مربی خواهان فروش بازیکنی نباشد او را نخواهد فروخت”.

یکی دیگر از ستاره‌های بزرگ تاتنهام در سالهای اخیر دله آلی بوده. اخیرا یک توییت فیک از دله آلی در رسانه‌ها مطرح شده و ادعا شد که این توییت را دله آلی در سال ۲۰۱۲ منتشر کرده و انتقادهای تندی به مورینیو وارد کرده. وقتی خبرنگاران در این باره از مورینیو سوال کردند او گفت:” به نظر می‌رسد آن توییت، فیک بوده. ولی اگر هم فیک نباشد، خب که چه؟ بگذارید یک داستان برایتان بگویم. وقتی من در میانه فصل از باشگاه اونائو دولنا به پورتو رفتم، چند هفته قبل از آن با پورتو بازی کرده بودم. یکی از بازیکنان من که اشکالی ندارد اسمش را بگویم چون خودش همیشه این را می گوید و می‌خندد، یکی از بازیکنان من در آن زمان دکو بود. من ۹۰ دقیقه به او توهین کردم و او به من توهین کرد. توهینهای خیلی خیلی بزرگ. ما ۹۰ دقیقه به هم توهین کردیم. ولی چند هفته بعد وقتی وارد رختکن پورتو شدم دیدم او نشسته و سرش را بین دستهایش گرفته. رفتم سراغش و با او کلی حرف زدم. خلاصه اینکه اگر هم آن توییت دله آلی درست باشد من از این بابت خیلی هم خوشحال می‌شوم”.

مورینیو در ادامه صحبتهایش درباره دله آلی گفت:” من با او صحبت کرده‌ام و از او پرسیدم خودش است یا برادر دله. گفت خود دله آلی است و من هم گفتم خب، پس مثل دله بازی کن. به نظر من دله آلی قابلیت این را دارد که فوتبالیست بی‌نظیری باشد. من حالا باید از نظر تاکتیکی شرایطی بوجود بیاورم که او با آن راحت باشد و دینامیزمی در اختیارش بگذارم و از نظر بدنی چنان آماده‌اش کنم که بتواند بدرخشد. او مصدومیت‌های مهمی داشته و در حال حاضر از نظر بدنی در اوج آمادگی نیست. نمی‌توانم انتظار داشته باشم که او روز شنبه بازی کند. او باید در روندی وارد شود که دله آلی واقعی را دوباره بیدار کند، کسی که در چند سال گذشته همه را تحت تاثیر قرار داده است”.

همچنین مطالعه کنید:

رشد ۲۰ درصدی تخصیص اعتبارات عمرانی در سال گذشته/ بودجه ۱۴۰۳ فاقد کسری است

به گزارش کسب و کار نیوز، داود منظور در صفحه خودش در فضای مجازی نوشت: …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.