صفحه اصلی / استان ها / توزیع ۳۰ هزار تن کودشیمیایی بین کشاورزان
توزیع ۳۰ هزار تن کودشیمیایی بین کشاورزان

استان مرکزی :

توزیع ۳۰ هزار تن کودشیمیایی بین کشاورزان

کسب و کار نیوز :30 هزار تن کود شیمیایی یارانه‌ای از ابتدای امسال تاکنون بین کشاورزان استان مرکزی توزیع شده است.

به گزارش کسب و کار نیوز به نقل از خبرگزاری صدا و سیما, مرکز اراک؛ مدیرکل تعاون روستایی استان مرکزی گفت: ۳۰ هزار تن کود شیمیایی شامل کودهای اوره و فسفاته با قیمت یارانه‌ای از ابتدای امسال ، تاکنون در بین کشاورزان توزیع شده و توزیع این کودها تا پایان سال‌ برای جلوگیری از کمبود این محصول در استان ادامه دارد.

هاشمی افزود : ۵۴ تن انواع سم کشاورزی نیز از ابتدای امسال تا کنون با همکاری شرکت تعاونی روستایی استان مرکزی به صورت رایانه‌ای در بین کشاورزان استان توزیع شده‌است.

وی گفت: ۱۲هزار تن کود شیمیایی یارانه‌ای به منظور پاسخ به نیاز بهره‌برداران بخش کشاورزی و تقویت محصولات تا پایان امسال در بین کشاورزان استان مرکزی توزیع می‌شود.

مدیرکل تعاون روستایی استان مرکزی در ادامه افزود: ۷۰ هزار تن گندم مازاد بر نیاز کشاورزان امسال با همکاری شرکت تعاونی روستایی استان مرکزی از گندمکاران خریداری و در انبارها و سیلوی های ذخیره این محصول ذخیره سازی شده‌ است.

هاشمی گفت : هزار و ۸۰۰ تن دانه‌های روغنی کلزا و ۹۹ تن ذرت دانه‌ای نیز با آغاز فصل برداشت این محصول‌ها در استان مرکزی به صورت تضمینی با همکاری شرکت تعاونی روستایی استان مرکزی از کشاورزان خریداری‌شد.

وی ادامه داد: چهار هزار و ۴۰۰ تن بذراصلاح شده غلات شامل گندم و جو با همکاری شرکت تعاونی روستایی استان مرکزی بین کشاورزان و ۱۶۵ تن برنج نیز با همکاری این شرکت در راستای تنظیم بازار و کتنرل قیمت‌ها در بین فروشگاه‌های شهری و روستایی استان توزیع شده‌است.

۲ هزار و ۲۰۰ شرکت تعاونی فعال در استان مرکزی وجود دارد که ۲۰ هزار و ۱۲۶ نفر در آن ها مشغول به فعالیت هستند.

همچنین مطالعه کنید:

رشد ۲۰ درصدی تخصیص اعتبارات عمرانی در سال گذشته/ بودجه ۱۴۰۳ فاقد کسری است

به گزارش کسب و کار نیوز، داود منظور در صفحه خودش در فضای مجازی نوشت: …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.