صفحه اصلی / اقتصادی / انرژی / برنامه‎ریزی برای حفاری چاه‎های جدید در آزادگان شمالی
برنامه‎ریزی برای حفاری چاه‎های جدید در آزادگان شمالی

برنامه‎ریزی برای حفاری چاه‎های جدید در آزادگان شمالی

کسب و کار نیوز :مجری طرح توسعه میدان نفتی آزادگان شمالی از برنامه‌ریزی برای حفاری چند حلقه چاه جدید در این میدان مشترک خبر داد.

به گزارش کسب و کار نیوز به نقل از شانا, اسماعیل غلامپور آهنگر اظهار کرد: طرح توسعه میدان نفتی آزادگان شمالی ۷۵ هزار بشکه در روز نفت خام تولید می‌کند که با برنامه‌ریزی‌های انجام‌شده حفاری پنج حلقه چاه جدید و یک حلقه چاه ارزیابی با هدف حفظ تولید بعد از سال پنجم و ششم برنامه‌ریزی شده است.

وی به هدف‌گذاری ازدیاد برداشت از میدان نفتی آزادگان شمالی اشاره و تصریح کرد: افزون بر این ۶ حلقه چاه، طبق بررسی‌های فنی انجام‌شده چاه‌های دیگر که به مرور دچار افت تولید شده‌اند نیز تعمیر خواهند شد.

به گفته وی، در چاه‌های میدان نفتی آزادگان شمالی برای افزایش برداشت و حفظ و نگهداشت سطح تولید از مکانیزم فرازآوری با گاز (Gas Lift) استفاده شده است.

مجری طرح توسعه میدان نفتی آزادگان شمالی گفت: نفت فرآورش‌شده از این میدان از سوی خط لوله ۱۶ اینچی به طول ۷۳ کیلومتر به تلمبه‌خانه غرب کارون ارسال می‌شود و در برنامه توسعه است که گاز استحصال‌شده آن نیز با خط لوله‌ای ۱۲ اینچی و به طول ۴۲ کیلومتر به واحد NGL3200  منتقل شود.

مجری طرح توسعه میدان نفتی آزادگان شمالی به تخلیه حدود ۲۵۰ مترمکعب نفت راکد مانده در خط لوله این میدان اشاره و از آن به عنوان اقدام زیست‌محیطی یاد کرد و افزود: این خط لوله قبل از ساخته شدن تاسیسات فرآورش استفاده شده است و از زمان ساخت تاسیسات این میدان به‌مدت پنج سال بلااستفاده بوده که به‌منظور جلوگیری از آلودگی زیست‌محیطی با نظارت کادر فنی و اچ‌اس‌یی شرکت مهندسی و توسعه نفت، نفت این خط لوله تخلیه و به تاسیسات فرآورش بازگردانده شده است.

مسئولیت اجتماعی و طرح توسعه آزادگان شمالی

غلامپورآهنگر ساخت یک هنرستان و دو دبیرستان در شهرستان‌های هویزه و سوسنگرد، احداث ۹ جاده‌ ارتباطی در محدوده‌ دشت آزادگان و بازسازی و احداث بلوار اصلی شهر هویزه را از جمله خدمات عام‌المنفعه در طرح توسعه میدان نفتی آزادگان شمالی برشمرد. همچنین بیش از ۹۷ درصد نیروهای به‌کارگرفته شده در دو سال اخیر، افراد بومی منطقه دشت آزادگان بوده‌اند.

مجری طرح توسعه میدان نفتی آزادگان شمالی به حد نصاب کار بدون حادثه در طرح توسعه میدان نفتی آزادگان شمالی اشاره کرد و ادامه داد: کار بدون حادثه در طرح توسعه میدان نفتی آزادگان شمالی از ابتدای توسعه تاکنون ۵۱ میلیون نفر ساعت محاسبه شده است.

غلامپورآهنگر تامین وعده‌های غذای متعدد، اقلام مصرفی روزانه و تهیه کانکس‌ برای اسکان سیل‌زدگان و همچنین ترمیم جاده‌های مواصلاتی، در اختیار گذاشتن ماشین‌آلات سنگین و سبک به ستاد بحران و فرمانداری شهرستان هویزه را از جمله کمک‌های این طرح توسعه‌ای به سیل‌زدگان عنوان کرد.

همچنین مطالعه کنید:

آیت الله رئیسی: تولید شرط داشتن اقتصادی مقاوم در برابر تکانه‌ها است

به گزارش کسب و کار نیوز ، آیت الله سید ابراهیم رئیسی روز پنجشنیه در …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.