صفحه اصلی / کارآفرینی / اخبار و رویدادهای کارآفرینی / همایش‌های کارآفرینی غیر تخصصی باید تعطیل شوند

رئیس هیات مدیره انجمن زنان مدیر کارآفرینی تاکید کرد

همایش‌های کارآفرینی غیر تخصصی باید تعطیل شوند

کسب و کار نیوز - رئیس هیات مدیره انجمن زنان مدیر کارآفرینی تاکید کرد که همایش‌ها و سمینارهایی که بدون داشتن تخصص در این زمینه برگزار می‌شوند، باید تعطیل شوند.

به گزارش کسب و کار نیوز به نقل از ایرنا، «رویا کوهستانی» امروز (پنجشنبه) ضمن انتقاد از برگزاری جشن‌ها و همایش‌هایی که به کارآفرینان جایزه می‌دهند، گفت: اینها تعریف کارآفرین را تغییر داده‌اند؛ بسیار دیده‌ایم که برخی موسسات فرمی را بر اساس اطلاعاتشان به افراد ارسال می‌کنند و خواهان برگزاری همایش انتخاب زن برتر کارآفرین هستند.

وی با تاکید بر اینکه باید جلوی برگزاری اینگونه همایش‌ها گرفته شود، تصریح کرد: در بسیاری از همایش‌ها تنها مدرکی به فرد ارائه می‌شود و متاسفانه کسانی که نه کارآفرین است و نه مدرک دانشگاهی خاصی دارد، به صرف داشتن مدرکی که از این همایش دریافت کرده شروع به تدریس حتی در دانشگاه‌ها می‌کنند.

کوهستانی ادامه داد: هیچ شاخصی برای انتخاب یک فرد به عنوان کارآفرین نمونه در این همایش‌ها و کنفرانس‌ها وجود ندارد. مثلا مدیر یک آرایشگاه می شود کارآفرین برتر و هم‌زمان فردی با یک شرکت معدنی و ۱۵۰ نیرو می‌شود کارآفرین برتر که لازم است این موضوع را اصلاح کنیم.

رئیس هیات مدیره انجمن زنان مدیر کارآفرین با بیان اینکه باید بین کارآفرینان تفاوت قائل شد، بیان کرد: اکنون صاحبان هر کسب و کاری کارآفرین محسوب می‌شوند، اما به عقیده من باید شاخص برای کسب‌و کارها تعیین شود.

وی با اشاره به طرح انتقال تجربه گفت: ما به عنوان اعضای انجمن مسئولیت اجتماعی داریم اگر در دانشگاهی یا شهری از تجارب خود صحبت کرده و تعاریف کارآفرینی را ارئه می‌کنیم، این کار به هزینه شخصی خودمان باشد.

کوهستانی ادامه داد: این در حالی است که برخی افراد با معرفی خود به عنوان فرد کارآفرین و در ازای دریافت هزینه‌های کلان، همایش برگزار کرده و به  این صورت تجارب خود را منتقل می‌کنند.

وی معتقد است که بسیاری از شرکت‌ها و موسسات از این راه کسب درآمد می‌کنند که روش مناسبی نیست.

کوهستانی درباره پرداخت تسهیلات به زنان کارآفرین گفت: یک زمانی گفته می‌شد ایده جدید کسب و کار بدهیم و در صورت تائید، وام به آنها تخصیص می‌یابد. اما در حال حاصل هیچ تسهیلات ویژه‌ای به زنان کارآفرین پرداخت نمی‌شود و آن‌ها تنها می‌توانند از تسهیلات عادی استفاده کنند.

وی تصریح کرد: مثلا در حوزه صنعت کمیته‌ای با همکاری وزارت صنعت تشکیل دادیم، اما متاسفانه دیدیم هیچ مزیتی برای زنان قائل نیستند و حتی زنان در بسیاری از موارد به دلیل مسائل فرهنگی جامعه با دشواری رو به رو بودند.

رئیس هیات مدیره انجمن زنان مدیر کارآفرین با اشاره به چالش‌های زنان کارآفرین بیان کرد: از نظر کسب‌و کارهای اقتصادی تفکیکی بین زنان و مردان وجود ندارد، اما چالش‌های این دو جنس و حتی چالش‌هایی که خود زنان نیز با آن مواجه هستند، متفاوت است.

کوهستانی با بیان اینکه زنان کارآفرین تهرانی و شهرستانی با مسائل مختلفی رو به رو هستند، افزود: این تفاوت بیشتر ناشی از نوع نگاه بومی مردان در شهرستان می‌شود. مثلا دیدگاه مردان در برخی استان‌ها سنتی بوده و کاملا نگاه جنسیتی دارند که شاید زنان در تهران کمتر با آن مواجه باشند.

به گفته وی اگرچه نمی‌توان این موضوع را تعمیم داد، اما اگر گفته شود که زنان کارآفرین مشکل نگاه جنسیتی ندارند، کاملا اشتباه است.

 

همچنین مطالعه کنید:

تامین مالی ۳۵۰ همتی از طریق ابزارهای تأمین مالی زنجیره‌­ای در سال ۱۴۰۳

به گزارش کسب و کار نیوز، این بانک در راستای مأموریت خود مبنی بر تنظیم …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.