صفحه اصلی / چند رسانه ای / آنلاین‌ها مشکلات قرنطینه را کمتر کردند

سیده فاطمه مقیمی از نیاز روز افزون به کسب وکارهای اینترنتی می‌گوید

آنلاین‌ها مشکلات قرنطینه را کمتر کردند

سیده فاطمه مقیمی، عضو هیات رئیسه اتاق بازرگانی، صنایع، معادن و کشاورزی تهران با اشاره نقش غیرقابل انکار کسب و کارهای آنلاین در اقتصاد و زندگی مردم گفت: بیش از یک دهه است که کسب و کارهای مجازی و اینترنتی وارد زندگی مردم شده‌اند و با توسعه کار خود جایگاه ویژه‌ای پیدا کرده‌اند و مردم را به سمتی کشانده‌اند که با مدیریت زمان، بسیاری از نیازهای روزمره، خرید و فروش‌ها، معاملات و حتی کارهای خدماتی و بانکی را به صورت اینترنتی انجام دهند.

به گزارش کسب و کار نیوز این عضو اتاق بازرگانی ادامه داد: در حال حاضرشیوع ویروس کرونا شرایط اجباری را برای استفاده از خدمات آنلاین ایجاد کرده است تا مردم بسیاری از خدمات را به صورت غیرحضوری دریافت کنند و در شرایطی که فروشگاه‌ها، فضای فیزیکی برای ارائه محصولات‌شان به دلیلی تعطیلی و قرنطینه نداشتند، بستر آنلاین امکان خرید کالا و خدمات را فراهم کرد.

مقیمی افزود: ویروس کرونا و شرایط قرنطینه مردم را قانع کرد که از بسترهای آنلاین برای آموزش، تجارت، خرید و خدمات و حتی جلسات به صورت وبینار استفاده کنند. در حال حاضر علاوه بر فرهنگ‌سازی و اعتمادی شکل گرفته است، باید زیرساخت‌های لازم در این زمینه تقویت شوند و کیفیت اینترنت بهبود یابد تا جوابگوی نیاز و تقاضای شکل گرفته باشد.

این کارآفرین برتر ادامه داد: در حال حاضر بسیاری از ارتباطات تجاری در سرتا سر دنیا به صورت اینترنتی صورت می‌گیرد و حتی بسیار از سفارشات و معاملات تجاری بین قاره‌ای در این فضا انجام می‌شود و این نشان‌دهنده اهمیت توجه به این فضا و تجهیز زیرساخت‌هاست.

عضو هیات رئیسه اتاق بازرگانی تهران افزود: در شرایط فعلی و با وجود رشد استفاده مردم از کسب و کارهای آنلاین و افزایش بازاریابی‌های اینترنتی، از نظر فرهنگی نیز شرایط پذیرش و اعتمادسازی برای آنلاین‌ها بیش از پیش فراهم شده است.

مقیمی در پایان افزود: استفاده از این بسترهای آنلاین، کاهش هزینه و صرفه‌جویی در زمان را برای مردم به دنبال خواهد داشت و متقابلا منجر به رونق کسب و کارهای آنلاین می‌شود.

همچنین مطالعه کنید:

رویکرد دولت سیزدهم توسعه بخش تعاون است/ تحقق شعار سال با رونق تعاونی‌ها

به گزارش کسب و کار نیوز ، «حامد ویس کرمی»، معاون امور تعاون وزارت تعاون، …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.