صفحه اصلی / اقتصادی / انرژی / مشکلات صادرکنندگان فرآورده‌های نفتی؛ از قطعی اینترنت تا دستورالعمل‌ خلق‌الساعه
مشکلات صادرکنندگان فرآورده‌های نفتی؛ از قطعی اینترنت تا دستورالعمل‌ خلق‌الساعه

مشکلات صادرکنندگان فرآورده‌های نفتی؛ از قطعی اینترنت تا دستورالعمل‌ خلق‌الساعه

کسب و کار نیوز:عضو اتحادیه صادرکنندگان فرآورده‌های نفت، گاز و پتروشیمی گفت: اجرای نادرست قوانین مربوط به صادرات و یا تصمیمات خلق‌الساعه، صادرات فرآورده را دچار اختلال کرد ضمن اینکه قطعی اینترنت نیز مزید بر علت شده است.

به گزارش کسب و کار نیوز به نقل از ایلنا, فرزام گلچین درباره تاثیر قطعی اینترنت بر صادرات فرآورده‌های نفتی اظهار داشت: صادرات قبل از قطع اینترنت هم با مشکل مواجه بود و حالا قطعی اینترنت نیز در این موضوع  بی‌تاثیر نیست.

وی افزود: دنیا، دنیای ارتباطات است وقتی ارتباطات به حداقل برسد، تاثیرگذار است. اما صادرات ما بیشتر تحت‌تاثیر قیمت و عواملی است که در کشور جاری است ولی اینترنت و عدم ارتباط با دنیای بیرون هم مزید بر علت شده است.

عضو اتحادیه صادرکنندگان فرآورده‌های نفت، گاز و پتروشیمی تصریح کرد: قیمتی که برای مواد اولیه و تولید در کارخانجات اعلام می‌شود با قیمت نهایی محصول قابل فروش تناسب ندارد و مشکلاتی را برای صادرات بوجود آورده است.

وی با بیان اینکه مشکل ما برای صادرات تحریم‌های بیرونی نیست، یادآور شد: مسائل گمرکی و تعزیرات هم دست به دست هم داده که روند صادرات را نزولی کرده است. مجموع قوانین و مقرراتی که یا اجرا نشده و یا درست اجرا نمی‌شود و یا بخش‌نامه و دستورالعمل‌هایی که جلوی تولید را گرفته، همگی باعث اختلال در صادرات فرآورده شده است.

گلچین با بیان اینکه دستورالعمل جدید و خلق‌الساعه که برای گمرکات صادر می‌شود مشکلاتی را برای ما حادث می‌کند، خاطرنشان کرد: تمامی این مسائل نهایتا سنگی جلوی پای صادرکنندگان است.

همچنین مطالعه کنید:

آیت الله رئیسی: تولید شرط داشتن اقتصادی مقاوم در برابر تکانه‌ها است

به گزارش کسب و کار نیوز ، آیت الله سید ابراهیم رئیسی روز پنجشنیه در …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.