صفحه اصلی / اجتماعی / جامعه و شهری / آغاز ششمین برنامه کتابگردی تهران

با حضور اهالی فرهنگ و هنر انجام شد

آغاز ششمین برنامه کتابگردی تهران

کسب و کار نیوز - ششمین کتابگردی پایتخت با حضور اهالی فرهنگ و هنر، نویسندگان، ناشران و اعضای شورای شهر تهران از نشر معارف واقع در منطقه ۲ شهرداری پایتخت آغاز شد.

به گزارش کسب و کار نیوز به نقل از ایرنا، مبدع برنامه کتابگردی احمد مسجدجامعی عضو هیات امنای موسسه خانه کتاب و عضو کمیسیون فرهنگی اجتماعی شورای اسلامی شهر تهران است و امسال هم کتاب‌ دوستان را برای شرکت در مراسم کتاب‌گردی دعوت کرد؛ در قسمتی از فراخوان او نوشته شده است:«… در چنین شرایطی نباید بگذاریم چراغ کتابفروشی‌ها خاموش یا کم‌نور شود، زیرا چراغ کتابفروشی‌ها خانه‌های ما را نیز روشن می‌کند و نور امید را همچنان در دل‌های ما زنده نگه می دارد. ما می‌توانیم با حضور خود در کتابفروشی‌ها و خرید کتاب به روشن ماندن این چراغ‌ها کمک کنیم و شهر و خانه‌هایمان را روشن نگه داریم…»

از ساعت هفت صبح امروز(پنجشنبه) برای ششمین سال پیاپی این برنامه با حضور پرشمار اهالی قلم، رسانه، اعضای شورای شهر و شهرداران مناطق پایتخت از نشر معارف واقه در منطقه ۲ آغاز شد.

محسن هاشمی رئیس شورای شهر تهران حین بازدید از نشر معارف اظهار داشت: این انتشارات خاطرات دوران مبارزه آیت الله هاشمی را منتشر کرده و هر سال پنج جلد کتاب از ایشان منتشر می کند.

وی ادامه داد: برخی از آثار آیت الله هاشمی نیز به درخواست مترجمان ترجمه و منتشر می شود.

رئیس شورای شهر تهران در ادامه به برخی آثار مکتوب آیت الله هاشمی اشاره کرد و گفت: یکی از آثار ارزشمند ایشان «تفسیر راهنما» است که آیت الله آن را در سه سالی که در زندان اوین بود نوشت.

وی خاطرنشان کرد: بعدها تفسیر راهنما در ۵۳ جلد منتشر شد.

قرار است کتابگردان از ۵۳ کتابفروشی منطقه ۲ شهرداری تهران بازدید کنند و سپس سری به کتابفروشی های دیگر پایتخت نیز بزنند.

۲۳ تا ۳۰ آبان‌ماه هفته کتاب نام گذاری شده و «حالِ خوشِ خواندن» شعار امسال آن است.

همچنین مطالعه کنید:

رشد ۲۰ درصدی تخصیص اعتبارات عمرانی در سال گذشته/ بودجه ۱۴۰۳ فاقد کسری است

به گزارش کسب و کار نیوز، داود منظور در صفحه خودش در فضای مجازی نوشت: …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.