صفحه اصلی / استان ها / بوشهر / مجمع مشورتی بانوان استان بوشهر تشکیل می‌شود

مجمع مشورتی بانوان استان بوشهر تشکیل می‌شود

کسب و کار نیوز- در اجرای اسناد بالادستی و سند چشم‌انداز ۱۴۰۴ و برنامه ششم توسعه با هدف افزایش مشارکت زنان در توسعه پایدار متوازن مجمع مشورتی بانوان استان بوشهر تشکیل می‌شود.

به گزارش کسب و کار نیوز، مدیرکل امور بانوان و خانواده استانداری بوشهر روز چهارشنبه در نشست هم‌اندیشی مشاوران بانوان فرمانداران و دستگاه‌های اجرایی استان بوشهر گفت: بر اساس ماده ۳۱ سند چشم‌انداز و برنامه ششم توسعه، تقویت ساختار حوزه بانوان و خانواده با رویکرد تحقق عدالت جنسیتی در سیاست‌ها و برنامه‌ها باید محقق شود.

مریم آذرشب افزود: در این  ارتباط در قانون اساسی و سند چشم‌انداز  ۱۴۰۴ و برنامه ششم توسعه بر مشارکت همه جانبه بانوان در توسعه متوازن تاکید شده‌است.

مدیرکل امور بانوان و خانواده استانداری بوشهر با اشاره به حوزه گسترده ماموریت‌های زنان و خانواده و نقش آفرینی آنان در سایر موقعیت‌ها گفت: در این زمینه بر اساس موقعیت‌های اثرگذار زنان و کارگروه‌های تخصصی با ایجاد الگوی مجمع مشورتی بانوان درصدد بهره‌مندی حداکثری از ظرفیت و توانمندی بالای زنان استان بوشهر در مسیر تصمیم‌گیری و تصمیم‌سازی هستیم.

آذرشب بیان کرد: تحقق این مهم تجربه‌ای مدرن و اجتماعی برای حضور هدفمند بانوان در عرصه‌های اجتماعی و افزایش مشارکت زنان در فرایند تصمیم‌گیری و تصمیم‌سازی در اجرای برنامه‌های توسعه‌ای است.

وی، با اشاره به نقش مهم  پارلمان مشورتی بانوان در توسعه ادامه داد: پارلمان مشورتی بانوان استان بوشهر الگو و اقدامی مهم برای اجماع مسئولانه، کارشناسانه و نزدیک به واقعیت جامعه پیرامونی در سطح‌های مختلف برای رسیدن به راه حل‌ها و راهکارهای عملیات محور مسائل و مشکلات حوزه زنان و خانواده است.

مدیرکل امور بانوان و خانواده استانداری بوشهر بیان کرد: مجمع پارلمانی زنان استان بوشهر با ترکیب اعضایی از مجمع مشورتی شهرستان‌های استان، تمرین دیپلماسی و افزایش مشارکت سیاسی زنان برای کسب جایگاه‌های بیشتری از نهادهای قانون‌گذاری و مجریه است.

همچنین مطالعه کنید:

تامین مالی ۳۵۰ همتی از طریق ابزارهای تأمین مالی زنجیره‌­ای در سال ۱۴۰۳

به گزارش کسب و کار نیوز، این بانک در راستای مأموریت خود مبنی بر تنظیم …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.