صفحه اصلی / استان ها / نوسانات قیمت گوشت کنترل شد
نوسانات قیمت گوشت کنترل شد

معاون امور بازرگانی سازمان صمت خراسان رضوی:

نوسانات قیمت گوشت کنترل شد

کسب و کار نیوز :معاون امور بازرگانی و توسعه تجارت سازمان صنعت، معدن و تجارت خراسان رضوی گفت: روز گذشته نوسانی در ارتباط با قیمت گوشت اتفاق افتاده بود که کنترل شد و اکنون شرایط بسیار خوبی داریم.

به گزارش کسب و کار نیوز به نقل از ایسنا, علی غفوری مقدم در خصوص نظارت بر قیمت‌ها پس از افزایش نرخ بنزین، اظهار کرد: در دو، سه روز گذشته به طور مرتب جلسات تنظیم بازار را برگزار کردیم که در این مدت سه جلسه تنظیم بازار استان برگزار شده است.

وی بیان کرد: کمیته نظارتی مشترک بین سازمان صمت، اتاق اصناف و سازمان بسیج اصناف تشکیل دادیم که کار نظارتی ویژه‌ای را شروع کردند. تصمیمات ویژه‌ای در ارتباط با تامین کالاهای اساسی و تزریق آن به بازار گرفته شده که ذخایر کالاهای اساسی استان خوب است و کمبودی در این زمینه نداریم.

غفوری‌مقدم افزود: مشکلی در ارتباط با برنج پاکستانی داشتیم که از روز گذشته توزیع آن را در بازار مشهد شروع کردیم و امروز شاهد کاهش قیمت هستیم. روز گذشته نوسانی در ارتباط با قیمت گوشت نیز اتفاق افتاده بود که امروز برگشت و اکنون شرایط بسیار خوبی داریم.

معاون امور بازرگانی و توسعه تجارت سازمان صنعت، معدن و تجارت خراسان رضوی ادامه داد: تقاضاهایی در ارتباط با حوزه حمل و نقل نیز وجود دارد که بر اساس مصوبات تنظیم بازار کشور، فعلا نباید هیچ‌گونه افزایش نرخی اتفاق بیفتد، بنابراین تابع تصمیمات تنظیم بازار کشور هستیم.

وی اضافه کرد: امروز نیز تاکید بر این قضیه بود که هیچ‌گونه افزایش نرخی نباید اتفاق بیفتد و اگر افزایشی اتفاق افتاد باید اصلاح و با تخلفات به صورت جدی برخورد شود. تعزیرات حکومتی و دستگاه قضایی نیز همراه ما هستند و این کار به صورت مشترک صورت می‌‎گیرد.

غفوری‌مقدم در خصوص تخلفات صورت گرفته در حوزه قیمت‌ها، گفت: گزارشاتی از ستاد خبری در ارتباط با افزایش نرخ کرایه حمل وانت‌بارها داشتیم که آشفتگی قیمت پیش آمده بود، این مساله روز گذشته در کمیسیون بررسی و تصمیمات لازم گرفته شد. گزارشاتی نیز در ارتباط با تامین سهمیه بنزین خودروهای تاکسی تلفنی داشتیم که شب گذشته دستورالعمل آن ابلاغ شد و اکنون اطلاعات آنها در سایت در حال ثبت شدن است تا سهیمه سوختشان تامین شود.

معاون امور بازرگانی و توسعه تجارت سازمان صنعت، معدن و تجارت خراسان رضوی خاطرنشان کرد: در ارتباط با برخی اقلام مانند گوجه‌فرنگی نیز گزارشاتی داشتیم اما تغییر قیمت آن ناشی از تغییر بنزین نیست، بلکه به دلیل تغییر فصل برداشت گوجه بوده و این تغییر قیمت هفته گذشته قبل از افزایش قیمت بنزین اتفاق افتاده است.

وی عنوان کرد: با توجه به اینکه قیمت گازوئیل افزایش نیافته، کرایه حمل بین شهری نیز نباید افزایش یابد. بیشترین تاثیر برای افزایش قیمت کالا به حمل و نقل بین شهری مربوط می‌شود زیرا گازوئیل افزایش نیافته و در آن قسمت نباید افزایش نرخ داشته باشیم.

همچنین مطالعه کنید:

رشد ۲۰ درصدی تخصیص اعتبارات عمرانی در سال گذشته/ بودجه ۱۴۰۳ فاقد کسری است

به گزارش کسب و کار نیوز، داود منظور در صفحه خودش در فضای مجازی نوشت: …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.