صفحه اصلی / سیاسی / دولت / روحانی: ایران براساس وظیفه شرعی و دینی در کنار مردم یمن خواهد ایستاد

روحانی: ایران براساس وظیفه شرعی و دینی در کنار مردم یمن خواهد ایستاد

کسب و کار نیوز - رئیس‌جمهور تاکید کرد که جمهوری اسلامی ایران با تمام توان پشتیبان مردم یمن در مسیر استقرار صلح و ثبات در این کشور و پیشبرد مذاکرات یمنی – یمنی است.

به گزارش کسب و کار نیوز به نقل از تسنیم،حجت‌الاسلام حسن روحانی رئیس‌جمهور امروز سه شنبه هنگام دریافت استوارنامه «ابراهیم محمد بن محمد الدیلمی» سفیر جدید جمهوری یمن در تهران گفت: در سال‌های اخیر شاهد شهامت، مقاومت و ایستادگی فوق‌العاده مردم یمن بوده‌ایم و شجاعت و بیان صریح مواضع از سوی مقامات انقلاب یمن، بسیار افتخارآمیز است.

روحانی درد و رنج مردم مسلمان و مظلوم یمن را یکی از دغدغه‌های ملت ایران در سال‌های اخیر خواند و تصریح کرد: امروز متجاوزان و دشمنان مردم یمن و همه دنیا به این نتیجه رسیده‌اند که از راه فشار و جنگ نمی‌توانند به اهداف خود دست پیدا کنند و این به معنای ثمر دادن مقاومت مردم یمن است.

رئیس جمهور با اشاره به اینکه جمهوری اسلامی ایران از آغاز تجاوز به یمن از لحاظ سیاسی و ارایه کمک‌های انسانی در کنار مردم یمن ایستاده‌ است، افزود: تردیدی وجود ندارد پیروزی نهایی در برابر متجاوزان،  از آن مردم مقاوم یمن خواهد بود.

روحانی گفت: ایران مردم یمن و انقلاب آنان را بر حق دانسته و برای مقاومت آنها در برابر متجاوزین ارزش قایل است و براساس وظیفه شرعی و دینی خود چه در مبارزه برابر متجاوزین و چه در مذاکرات، در کنار مردم یمن ایستاده و خواهد ایستاد.

«ابراهیم محمد بن محمد الدیلمی» سفیر جدید جمهوری یمن نیز در این دیدار ضمن تقدیم استوارنامه خود به رئیس جمهور کشورمان و ابلاغ سلام گرم رهبر انقلاب یمن به دولت و ملت ایران، خواستار توسعه و تقویت بیش از پیش همکاری‌ها و روابط دو کشور شد.

سفیر جدید جمهوری یمن با بیان اینکه مردم یمن هرگز مواضع مقتدرانه، شرافتمندانه و ارزشمند دولت و ملت ایران را در حمایت از انقلاب این کشور فراموش نخواهند کرد، گفت: دولت و ملت ایران بهترین یار و همراه مردم یمن بوده و در شرایطی که مردم یمن زیر فشار تحریم و تجاوز قرار داشتند، تنها جمهوری اسلامی ایران از ما حمایت کرد و در کنار مردم یمن بوده و همچنان به این حمایت ادامه می‌دهد.

محمد الدیلمی تأکید کرد: ملت یمن همواره در کنار جمهوری اسلامی ایران در مسیر مبارزه با مواضع استکباری قدرت‌های جهانی ایستاده و از مواضع ارزشمند ایران در حفظ ثبات و امنیت منطقه بویژه ابتکار طرح صلح هرمز حمایت می‌کند.

همچنین مطالعه کنید:

رشد ۲۰ درصدی تخصیص اعتبارات عمرانی در سال گذشته/ بودجه ۱۴۰۳ فاقد کسری است

به گزارش کسب و کار نیوز، داود منظور در صفحه خودش در فضای مجازی نوشت: …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.