صفحه اصلی / استارت آپ‌ و دانش‌بنیان‌ / فروش بیش از ۴۸۰ میلیارد تومان تجهیزات آزمایشگاهی ایرانی
فروش بیش از ۴۸۰ میلیارد تومان تجهیزات آزمایشگاهی ایرانی

فروش بیش از ۴۸۰ میلیارد تومان تجهیزات آزمایشگاهی ایرانی

کسب و کار- معاون نوآوری و تجاری‌سازی فناوری معاونت علمی وفناوری ریاست جمهوری گفت: فروش نمایشگاه تجهیزات و مواد آزمایشگاهی ایران ساخت از ۴۸۰ میلیارد تومان عبور کرد.

به گزارش کسب و کار نیوز، نشست هم‌اندیشی شرکت‌های حاضر در هفتمین دوره نمایشگاه تجهیزات و مواد ایران ساخت با حضور پیمان صالحی معاون نوآوری و تجاری سازی فناوری معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری، عبدالرضا مجدالدین مدیرکل دفتر هماهنگی دانش، صنعت و بازار و جمعی از مسئولین این معاونت برگزار شد. پیمان صالحی گفت: در دوره‌های پیشین، نزدیک به ۴۸۰ میلیارد تومان محصول در این نمایشگاه به فروش رفته است که البته درصدی از این میزان فروش، نزدیک به ۱۸۰ میلیارد تومان به صورت یارانه از سوی معاونت علمی و فناوری پرداخت شده است. امیدواریم بتوانیم محور کاری این نمایشگاه را در دوره‌های پیش رو از یارانه محوری به سمت تسهیلات محوری تغییر دهیم.

معاون نوآوری و تجاری‌سازی فناوری معاونت علمی وفناوری ریاست جمهوری با اشاره به اهمیت نظام کیفی و ارزیابی گفت: معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری، تلاش دارد تا شرکت‌های تولید کننده را ترغیب کند، هر چه بیشتر خود را با استانداردهای ملی و بین المللی منطبق سازند و با افزایش سطح کیفی محصولات، مقوله مهم برند سازی را نیز مورد توجه قرار دهند. وی گفت: برخی شرکت‌های فناور و دانش بنیان، خطوط تولید انبوه ندارند و همین مسئله در اخذ استاندارد محصولات توسط آنها اشکالاتی به وجود می‌آورد، از این جهت، با تلاش معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری و با همکاری سازمان استاندارد، امکان دریافت گواهی محصول و گواهی انطباق محصول برای شرکت‌های دانش بنیان در بیش از ۱۹ استان کشور فراهم شده است.صالحی با اشاره به ضوابط دریافت این گواهی افزود: در حال حاضر شرکت‌های دانش بنیان امکان دریافت این گواهی را دارند و با تلاش‌های صورت گرفته امیدوار هستیم در آینده نزدیک امکان بهره‌مندی شرکت‌های مستقر در پارک‌های علم و فناوری نیز از گواهی انطباق محصول فراهم آید. وی گفت: گواهی نامه انطباق بر اساس استاندارد ملی و بین الملی صادر می شود و مبتنی بر خود اظهاری شرکت‌ها است.

معاون نوآوری و تجاری سازی فناوری با اشاره به فرصت‌های متنوع شرکت در این نمایشگاه گفت: نمایشگاه تجهیزات و مواد آزمایشگاهی ایران ساخت همزمان با نمایشگاه وزارت علوم و تحقیقات برگزار می‌شود که این مسئله با توجه به اینکه بخش عمده‌ای از مشتریان شرکت‌ها را مراکز علمی و دانشگاهی تشکیل می‌دهد، می تواند زمینه‌ را برای توسعه و اشتراک مشتریان به وجود آورد. وی گفت: امسال برای اولین بار محصولاتی که سابقه فروش در شرکت‌ها را ندارند نیز مورد حمایت قرار می گیرند، به شرطی که خریدار اول آنها کیفیت و عملکرد محصول را مورد تایید قرار دهد. در دوره گذشته برای اولین بار، اوراق خزانه را به عنوان بخشی از سهم پرداختی خریداران قبول کردیم و ۳۰ میلیارد ریال از فروش نیز در بستر تسهیلات لیزینگ انجام گرفت.

ارائه خدمات به مهمانان خارجی

روح‌الله استیری، مدیر کل دفتر توسعه کسب و کار بین الملل، ضمن ارائه توضیحاتی در باره خدمات کریدور توسعه صادرات برای تسهیل شرایط حضور شرکت‌های دانش بنیان در نمایشگاه های خارج از کشور، گفت: ظرفیت‌های قابل توجهی در کشورهای همسایه مانند عراق، افغانستان،سوریه، پاکستان،… وجود دارد که می تواند این کشورها را به مقاصد صادراتی تجهیزات ایران ساخت تبدیل کند. وی افزود: کریدور توسعه صادرات و تبادل فناوری، آماده دعوت و پذیرایی از مهمانان خارجی معرفی شده توسط شرکت‌های دانش بنیان حاضر در هفتمین نمایشگاه تجهیزات و مواد آزمایشگاهی می‌باشد. شرکت کنندگان می توانند ۵ نفر از مدعوین خارجی مد نظرشان را برای بازدید از نمایشگاه، به کریدور توسعه صادرات معرفی کنند.

همچنین مطالعه کنید:

آیت الله رئیسی: تولید شرط داشتن اقتصادی مقاوم در برابر تکانه‌ها است

به گزارش کسب و کار نیوز ، آیت الله سید ابراهیم رئیسی روز پنجشنیه در …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.