صفحه اصلی / اقتصادی / اشتغال و تعاون / سند سیاست‌های اشتغال دانش‌آموختگان در آستانه ابلاغ

قائم‌مقام ستاد راهبری اجرای نقشه جامع علمی کشور گفت

سند سیاست‌های اشتغال دانش‌آموختگان در آستانه ابلاغ

کسب و کار نیوز - قائم‌مقام ستاد راهبری اجرای نقشه جامع علمی کشور گفت: سند سیاست های اشتغال دانش آموختگان به زودی و پیش از سایر اسناد نقشه جامع علمی کشور ابلاغ می شود.

به گزارش کسب و کار نیوز به نقل از ایرنا، منصور کبگانیان درباره آخرین وضعیت ابلاغ سند سیاست های اشتغال دانش آموختگان اظهار داشت: تمام فرایندها و اصلاحات سند سیاست های اشتغال دانش آموختگان تصویب شد که برای این منظور باید تقسیم کار ملی صورت گیرد.
قائم مقام ستاد راهبرای اجرای نقشه جامع علمی کشور خاطرنشان کرد: برای سند سیاست های اشتغال دانش آموختگان، سیاستگذاری و خط مشیگذاری تعیین و نقشه راه آن به دستگاه‌ها ابلاغ می شود؛ چرا که برای تمام دستگاه های مرتبط با اشتغال تکالیفی در نظر گرفته شده است.
کبگانیان با بیان اینکه در بحث اشتغال گره های کور زیادی است که حل می شود، تاکید کرد: جلسه سند اقتصاد دانش بنیان با حضور شرکت های بزرگ صنعتی، خودروسازی و غذایی روز گذشته در دبیرخانه شورای عالی انقلاب فرهنگی برگزار و از این شرکت ها درباره نداشتن ارتباط با دانشگاه سوال شد.
وی افزود: این شرکت ها هم گلایه هایی از دانشگاه ها داشتند که باید گام به گام یخ بین صنعت و جامعه با دانشگاه آب شود.
عضو هیأت علمی دانشگاه صنعتی امیرکبیر درباره صدور برخی مجوزهای حرفه ای در حوزه اشتغال تاکید کرد: گاهی در صدور مجوزهای حرفه ای افراط و تفریط هایی مشاهده می شود و در برخی حوزه ها مثل سلامت سخت گیری می شود، اما در سایر حوزه ها همه امور رها شده است.
به گفته کبگانیان، افرادی که به دنبال راه اندازی کسب و کارهای کوچک هستند با مشکلاتی مواجه اند و در مقابل عده ای دیگر به راحتی مجوز اشتغال دریافت می کنند.
به گزارش ایرنا، شورای عالی انقلاب فرهنگی حساسیت ویژه ای روی مسئله عدم اشتغال کامل دانش آموختگان دارد و این سند در چند جلسه گذشته نقشه جامع علمی کشور مورد بررسی قرار گرفت.
این سند تا حدود زیادی نیاز به اعطای مجوزهای مشاغل حرفه ای دارد و ناهماهنگی که در اعطای مجوز این نوع از مشاغل وجود داشت گاهی موجب افراط و تفریط هایی در این حوزه ها و در نتیجه باعث می شد بعضی از مجوزهای حرفه ای متناسب با بازار کار و برخی کمتر یا بیشتر داده شود که درخواست بازنگری در این حوزه بازنگری شد.
بندهای ۱_۶، ۲_۶ و بند  ۳_۶ سند اشتغال دانش آموختگان به افزایش کارآمدی کارآموزی اشاره دارد؛ چرا که کارآموزی، دوره ‌های مهمی در دانشگاه ‌ها است، اما کارایی لازم را ندارند؛ از این رو نقشه جامع علمی کشور از مراکز آموزش عالی کشور درخواست کرد با همکاری دستگاه‌های مختلف طراحی‌های لازم را در این زمینه انجام دهند.

همچنین مطالعه کنید:

رشد ۲۰ درصدی تخصیص اعتبارات عمرانی در سال گذشته/ بودجه ۱۴۰۳ فاقد کسری است

به گزارش کسب و کار نیوز، داود منظور در صفحه خودش در فضای مجازی نوشت: …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.