صفحه اصلی / اقتصادی / ارتباطات و فناوری اطلاعات / تکاپوی مشاغل اینترنتی برای بقا
تکاپوی مشاغل  اینترنتی برای  بقا

قطعی اینترنت بسیاری از کسب و کارهای مجازی را فلج کرده است

تکاپوی مشاغل اینترنتی برای بقا

کسب و کار نیوز- با قطعی چندباره اینترنت در سال جاری کسب و کارهای ابنترنتی بیشترین خسارت را از این اتفاق تجربه کرده اند و تکرار و ادامه این وضعیت به نابودی کامل آنها منجر خواهد شد. 208 هزار میلیارد تومان گردش مالی «تجارت الکترونیک» در کشور است و این موضوع چالش برانگیز این چرخه مالی را تهدید می کند.

شایلی قرائی

به گزارش کسب و کار نیوز، در ۴۸ ساعت گذشته اینترنت در کشور با اختلال روبه‌رو بوده و در ساعات گذشته صرفاً تعدادی از سایت‌های داخلی که داخل کشور میزبانی می‌شوند برای کاربران اینترنت قابل مشاهده هستند. بر اساس گزارشی که از یک منبع آگاه در وزارت ارتباطات منتشر کرده، محدودیت اخیر از دو شب گذشته تاکنون، با تصویب «شورای امنیت کشور» (شاک) انجام شده است.

این منبع در همین رابطه گفته است: «پیگیری‌های زیادی از سوی وزارتخانه در حال انجام است تا با رایزنی با دبیرخانه شاک مجوز لازم برای برقراری مجدد ارتباطات و ابلاغ آن به اپراتورها صورت پذیرد.» بر اساس گفته‌ این مسئول، محدودیت دسترسی به اینترنت که از شب گذشته آغاز شده، برای ۲۴ ساعت به اپراتورهای اینترنتی ابلاغ شده است. در صورتی که این مسئله حقیقت داشته باشد، باید شرایط اینترنت باید به حالت عادی برگردد. یک منبع آگاه دیگر نیز ۲۴ ساعته بودن شرایط را تایید کرده، هرچند می‌گوید که هنوز مشخص نیست شرایط کنونی تمدید شود یا خیر.

تکلیف کسب و کار اینترنتی مشخص شود

محمد افتخاری، کارشناس کسب و کارهای مجازی

تجربه چند باره قطعی اینترنت در کشور نشان می دهد که دولت برای کسب و کارهای مجازی آنطور که از آن صحبت می کند اهمیتی قائل نیست. مجموعه استارت آپ ها و کسب و کارهای مجازی در چند سال اخیر رشد خوبی را تجربه کرده اند و باید برای ادامه بقای آنها تلاش کرد نه با این مدل سنگ اندازی ها جلوی کسب و کار آنها را گرفت. با هر بار قطع شدن اینترنت خسارات مالی بسیاری به این کسب و کارها وارد می شود که بعید می دانم حاکمیت مایل به جبران آن باشد بنابراین در تصمیم گیری برای محدود کردن دسترسی به اینترنت باید موقعیت کسب و کارهای مجازی را که بر بستر اینترنت فعالیت دارند در نظر داشت. اینکه بعد از گذشت چند روز اطلاع رسانی رسمی در رابطه با قطعی اینترنت نشده و زمانی برای اتصال مجدد آن هم اعلام نشده جای سئوال دارد. در ایران ما باید به دنبال زمان اتصال مجدد ایتنرنت باشیم در حالی که کشورهای پیشرفته به دنبال زندگی روی ماه و مریخ هستند. حداقل تکلیف کسب و کار اینترنتی مشخص شود و اعلام کنند این مشاغل چطور و به چه روشی به ادامه فعالیت در این شرایط بپردازند. موضوعی که متاسفانه کوچکترین اهمیتی برای حاکمیت ندارد.

همچنین مطالعه کنید:

رویکرد دولت سیزدهم توسعه بخش تعاون است/ تحقق شعار سال با رونق تعاونی‌ها

به گزارش کسب و کار نیوز ، «حامد ویس کرمی»، معاون امور تعاون وزارت تعاون، …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.