صفحه اصلی / استان ها / توسعه بازارهای فروش دستاورد ایجاد زنجیره زیتون
توسعه بازارهای فروش دستاورد ایجاد زنجیره زیتون

مدیر صنایع تبدیلی و غذایی جهاد کشاورزی گیلان:

توسعه بازارهای فروش دستاورد ایجاد زنجیره زیتون

کسب و کار نیوز:مدیر صنایع تبدیلی و غذایی جهاد کشاورزی گیلان گفت: با ایجاد زنجیره زیتون شاهد توسعه بازارهای فروش این محصول خواهیم بود.

به گزارش کسب و کار نیوز به نقل از ایسنا, قاسم جواد زاده با اشاره به اینکه در حال ایجاد زنجیره زیتون در استان هستیم، گفت: زنجیره زیتون باعث کاهش هزینه‌ها و تسهیل در دسترسی به نهاده‌ها، ارتقای دانش و فناوری تولید، توسعه بازارهای فروش و تأمین نیازهای مشترک مشتری و سلامت محصول خواهد شد.

وی با بیان اینکه در گیلان بیش از ۷۰ کارخانه فرآوری در حوزه زیتون دارد، افزود: این واحدها بیش از ۳۷ هزار تن مواد اولیه زیتون نیاز دارند.

جوادزاده ادامه داد: در حال حاضر کارخانه های فرآوری زیتون به اندازه نیاز در استان وجود دارد و به دنبال مدرن سازی برخی واحدهای فرآوری زیتونی هستیم که هنوز نوسازی نشده اند.

وی خاطرنشان کرد: مدرن سازی کارخانه های فرآوری زیتون موجب افزایش تنوع در تولیدات زیتون می شود و توسعه این امر ارزش افزوده بیشتری به زیتون کاران استان بر می گرداند.

مدیر صنایع تبدیلی و غذایی جهاد کشاورزی گیلان گفت: رودبار یک برند معتبر برای زیتون رودبار است و آوازه کیفیت مطلوب این محصول در ایران و کشورهای خارجی نیز رسیده است.

وی تصریح کرد: افزایش کیفیت زیتون و توسعه تنوع تولید محصولات مختلف منجر به بازارپسندی بیشتر زیتون رودبار در بازارهای خارجی می شود.

جوادزاده ادامه داد: خوشبختانه سرمایه گذاران زیادی برای تنوع بخشی و فراوری زیتون در رودبار وجود دارد و اغلب این سرمایه گذاران بومی هستند.

وی افزود: با بررسی مصادیق و امکان‌سنجی صنایع جانبی مرتبط در حوزه زیتون شرایط و ضوابط استقرار زنجیره زیتون موردبررسی و ارزیابی قرار گرفت.

جوادزاده با اعلام اینکه در راستای ایجاد زنجیره‌های یکپارچه، تأمین نیاز زیتون بازدیدهایی از کارخانه‌های فرآوری و روغن‌کشی زیتون شهرستان رودبار صورت گرفت، ادامه داد: ضمن بررسی مصادیق و امکان‌سنجی صنایع جانبی مرتبط در حوزه زیتون شرایط و ضوابط استقرار زنجیره زیتون موردبررسی و ارزیابی قرار گرفت.

وی با بیان اینکه سلامت و بهداشتی تر شدن زیتون از دستاوردهای زنجیره زیتون خواهد بود، خاطرنشان کرد: در مرحله اول، دو زنجیره زیتون در سطح فرآوری و تولید زیتون شناسایی و هدف‌گذاری شد که مقدمات لازم جهت ایجاد آن‌ها در دست اقدام است.

مدیر صنایع تبدیلی و غذایی جهاد کشاورزی گیلان، تاکید کرد: این زنجیره در بخش زیتون به‌عنوان اصلی‌ترین حلقه‌های اتصال بین مصرف‌کننده‌ها و تولیدکننده‌ها (باغداران زیتون) خواهند بود.

همچنین مطالعه کنید:

آیت الله رئیسی: تولید شرط داشتن اقتصادی مقاوم در برابر تکانه‌ها است

به گزارش کسب و کار نیوز ، آیت الله سید ابراهیم رئیسی روز پنجشنیه در …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.