صفحه اصلی / استان ها / اجرای طرح غربالگری برخی بیماری ها در گیلان
اجرای طرح غربالگری برخی بیماری ها در گیلان

رئیس دانشگاه علوم پزشکی گیلان خبر داد

اجرای طرح غربالگری برخی بیماری ها در گیلان

کسب و کار نیوز:رئیس دانشگاه علوم پزشکی گیلان از اجرای طرح پژوهشی بررسی و تحلیل عوامل خطر مرتبط با سبک زندگی و سرطان های پستان، دهانه رحم، روده بزرگ، بیماری های قلبی عروقی، پوکی استخوان و عفونت های آمیزشی در گیلان خبر داد.

به گزارش کسب و کار نیوز به نقل از ایسنا, ارسلان سالاری از اجرای طرح غربالگری برخی بیماری ها در گیلان خبر داد و افزود: طرح پژوهشی بررسی و تحلیل عوامل خطر مرتبط با سبک زندگی و سرطان های پستان، دهانه رحم، روده بزرگ، بیماری های قلبی عروقی، پوکی استخوان و عفونت های آمیزشی در استان همزمان با کشور برگزار خواهد شد.

وی با بیان اینکه در این طرح افراد ۳۰ تا ۵۹ ساله مورد غربالگری قرار می گیرند، تصریح کرد: این طرح با هدف تعیین شیوع عوامل خطر مهم بیماری های غیر واگیر در جمعیت میانسالان و تعیین سیمای اپیدمیولوژیک عوامل خطر مرتبط با این بیماری ها از آذر ماه سال جاری به مدت یک ماه در ۵ استان کشور از جمله استان گیلان اجرا می شود.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی گیلان با بیان اینکه این طرح در ۱۱ شهرستان استان اجرا خواهد شد، افزود: این طرح در شهرستان های آستانه اشرفیه، انزلی، تالش، رودبار، رودسر، رشت، رضوانشهر، صومعه سرا، فومن، لاهیجان و لنگرود اجرا می شود.

سالاری در خصوص روش اجرای این طرح پژوهشی خاطرنشان کرد: روش اجرای این طرح پژوهشی از طریق تکمیل پرسشنامه نرم افزاری با مراجعه تیم پرسشگر از کارشناسان حوزه بهداشت به درب منازل است.

همچنین مطالعه کنید:

افزایش سهم درآمدهای پایدار به ۵۲ درصد/ ضمانت بانکی جایگزین مالیات تولیدکنندگان

به گزارش کسب و کار نیوز ، سخنگوی اقتصادی گفت: دلیل تاخیر نهایی شدن قانون …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.